مواجهه زندانیان و کارکنان سیاهپوست زندان‌های انگلیس با نژادپرستی نهادینه

8:01 - 23 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۲۹۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها نشان می‌دهند که زندانیان و کارکنان سیاهپوست در زندان‌های انگلیس در محل کار خود با نژادپرستی و توهین‌های آشکار مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – زندان‌های انگلیس یکی از عمده ترین مراکز بروز و ظهور نژادپرستی در این کشور هستند.

به گزارش «ایندیپندنت»، به گفته یکی از کارکنان سیاهپوست زندان‌های انگلیس، زندان‌های این کشور بازتاب دنیای بیرون آن‌ها یعنی دنیای نژادپرستانه است.

براساس یک گزارش جدید، کارکنان سیاه پوست زندان‌های انگلیس در محل کار خود با نژادپرستی ریشه دار روبرو هستند؛ به این معنا که همکاران سفیدپوست و زندانیان به آن‌ها توهین می‌کنند.

کارکنان سیاهپوست زندان‌های انگلیس تجربه‌های زیادی از قرار گرفتن در معرض نژادپرستی آشکار را اعلام کردند.

زندانیان و کارکنان سیاه پوست زندان‌های انگلیس در این باره گفتند که نژادپرستی گسترده و مداوم است. کارکنان سیاهپوست زندان‌های انگلیس ضمن ابراز نگرانی درباره احتمال کمتر ارتقا شغلی خود، گفتند که به دلیل عواقب احتمالی و عدم اعتماد به محرمانه بودن روند بازرسی، رفتارها و توهین‌های نژادپرستانه همکاران خود را گزارش نمی‌کنند.

گزارش مذکور به نکته جالبی اشاره کرده است؛ کارکنان سفیدپوست زندان‌ها حاضر به پذیرش رفتارهای نژادپرستانه خود نبودند.

پیشتر گزارش‌هایی درباره به خطر افتادن سلامت روان کارکنان سیاهپوست زندان‌های انگلیس منتشر شده بود.

ضمن این که گزارش‌های متعددی درباره خشونت گسترده علیه زندانیان سیاهپوست در زندان‌های انگلیس نیز وجود دارند.

بررسی اخیر یک موسسه خیریه نشان داد که مرگ سیاه‌پوستان در زندان‌های انگلیس از خشونت‌آمیزترین و غفلت‌آمیزترین موارد است.

گزارش مذکور تاکید دارد که نژادپرستی نهادی در همه زندان‌ها و سیستم عدالت کیفری انگلیس وجود دارد؛ ضمن این که کلیشه‌های نژادی، مراقبت‌های بهداشتی روانی و جسمی سهل انگارانه، قلدری و قربانی شدن و استفاده نامناسب از جداسازی زندانیان نیز از مسائل سیستمی هستند.

براساس گزارش مذکور، مرگ‌های زودرس و قابل پیشگیری زندانیان سیاه‌پوست نگران کننده است و آن‌ها خواستار نظارت موثر و پاسخگویی در مورد نژادپرستی و تبعیض هستند؛ این در حالیست که سیستم عدالت کیفری و اداره زندان‌های انگلیس، از انجام تحقیقات پس از مرگ‌های مکرر ناشی از نژادپرستی خودداری می‌کند.

بررسی‌های موسسه خیریه مذکور همچنین نشان می‌دهد که حبس باعث تداوم آسیب و خشونت می‌شود و سیاه پوستان و افراد حاشیه نشین بدترین آسیب را می‌بینند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *