بحران خشونت در سیستم زندان‌های انگلیس

15:54 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۰۹۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روایت زندانیان و گزارش‌های منتشر شده از وجود بحرانی شوک‌برانگیز در زندان‌های انگلیس حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – بحران زندان در انگلیس و ولز اصطلاحی است که برای توصیف وضعیت فعلی سیستم زندان در این کشور استفاده می‌شود؛ این بحران با ازدحام بیش از حد، کمبود نیرو و منابع ناکافی مشخص می‌شود.

این امر منجر به افزایش خشونت، خودآزاری و خودکشی در بین زندانیان و همچنین بدتر شدن کیفیت خدمات مراقبتی و توانبخشی شده است؛ این بحران با کاهش بودجه زندان‌ها توسط دولت انگلیس تشدید شده است.

در طول سال گذشته، خشونت در زندان افزایش یافته و خودآزاری به بالاترین حد خود رسیده است.

وزارت دادگستری انگلیس داده‌‎های جدیدی را در مورد حوادث مرتبط با «ایمنی در بازداشت» مانند مرگ، آسیب رساندن به خود، و تجاوز منتشر کرده است.

برای اکثریت افرادی که در انگلیس کمتر از یک سال در زندان هستند، انجام مجدد تخلف در یک سال تقریبا قطعی است.

بر اساس آخرین آمار وزارت دادگستری انگلیس، بزرگسالانی که به کمتر از 12 ماه زندان محکوم شده بودند به میزان 62.5 درصد مجددا مرتکب جرم شدند.

یک گزارش اخیر ارزیابی تکان دهنده‌ای از وضعیت کنونی سیستم زندان‎ها در انگلیس را نشان می‌دهد.

به گزارش «thejusticegap»، این گزارش نشان دهنده عدم پیشرفت و شرایط تکان دهنده در زندان‌های انگلیس است؛ بررسی سال 2022 پس از دو بررسی قبلی در سال‌های 2018 و 2021 انجام شد که توصیه‌هایی را ارائه کردند و اجرای آنها «به اندازه کافی خوب نبود».

علاوه بر این، گزارش اخیر مشکلاتی را که زندان‌های انگلیس در مدیریت رفتار زندانیان با آن مواجه بوده‌اند بیان می‌کند؛ در سال 2021، مشخص شد که خشونت جدی علیه کارکنان زندان‌ها در سطح بالایی قرار دارد و تنها به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

اعضای کارکنان به دلیل افزایش تعداد حملات احساس ناامنی می‌کردند؛ در مورد زندانیان، بیش از یک سوم اظهار داشتند که احساس ناامنی می‌کنند.

 این گزارش همچنین نشان داد که انگیزه کمی برای تشویق هر نوع رفتار مثبت وجود دارد؛ داده‌های مربوط به خشونت به عنوان «بسیار نگران‌کننده» توصیف شده است.

این گزارش همچنین نشان داد که مشکلات حفاظتی قابل توجهی ناشی از «بحران» کارکنان وجود دارد؛ خودآزاری زندانیان نسبت به بازرسی قبلی دو برابر شده است.

علاوه بر این خود آزاری در 12 ماه قبل از آخرین بازرسی به شدت افزایش یافت؛ شکاف‌های قابل توجهی در پشتیبانی کارکنان در دسترس زندانیان وجود داشت.

مستندسازی این مسائل در زندان‌ها اندکی بهبود یافته، اما ارزیابی خطر زندانیان هنوز ضعیف است.

به طور کلی، تنها 15 درصد از اهداف برای بهبود پیشرفت خوبی داشته‌اند، 31 درصد از اهداف پیشرفت ناکافی داشته‌اند و 23 درصد از اهداف اصلا پیشرفتی نداشته‌اند.

این گزارش توصیه‌های لازم را ارائه و تاکید کرده که اقدامات مؤثری برای کاهش خشونت و بهبود ایمنی، همراه با کاهش آسیب به خود و بهبود مراقبت از زندانیان در معرض خطر ارائه نشده است.

به مقامات زندان‌ها توصیه شده که آموزش، مهارت‌ها و فعالیت‌های کاری را برای زندانیان ارائه دهند؛ در مورد کارکنان، این گزارش نشان داد که این موضوع فراتر از نفوذ سران است، اما یک اولویت کلیدی است که نیاز به مداخله از سوی زندان دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *