دادستان کرمانشاه: دستگاه قضایی با متخلفان چهارشنبه سوری قاطعانه برخورد می‌کند

15:18 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۸۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان کرمانشاه: دستگاه قضایی با متخلفان چهارشنبه سوری قاطعانه برخورد می‌کند
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان چهارشنبه سوری خبرداد. 

خبرگزاری میزان - شهرام کرمی بااشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری (آخرین چهارشنبه سال)، اظهار کرد: متاسفانه چهارشنبه سوری به عنوان یک سنتی دیرینه در بین مردم ایران در سال‌های اخیر کارکرد اصیل خود را از دست داده و با هنجارشکنی‌ها و به خطر افتادن جان افراد زیادی همراه شده است. 

وی ادامه داد: عدم فرهنگ سازی و رعایت نکردن نکات ایمنی و بی توجهی به هشدار‌ها باعث شده تا هرساله در این شب افراد زیادی یا مصدوم شوند و یا جان خود را از دست دهند و خانواده‌های زیادی در آستانه سال جدید داغدار می‌شوند. 

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: برخی هنجارشکنان در این شب دست به اقداماتی می‌زنند که شادی مردم را به غم و عزا تبدیل می‌کنند. 

وی باهشدار به افراد سودجویی که اقدام به توزیع مواد محترقه خطرناک در بین مردم بویژه جوانان و نوجوانان می‌کنند، اعلام کرد: این افراد با تولید، نگهداری و یا توزیع مواد محترقه و آتش زای غیر استاندارد امنیت شهروندان را با تهدیدات جدی روبرو می‌سازند. 

وی متذکر شد: بنابراین در راستای حفظ امنیت جانی و مالی مردم و حسب ماده یازده وتبصره ماده ۱۲ قانون "مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز" ضابطین دستگاه قضایی باید نسبت به کشف و انهدام باند‌های قاچاق مواد محترقه، شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبار‌ها خودرو‌های فروشنده مواد محترقه وآتش را و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیر استاندارد و غیر مجاز در سطح استان اقدام و ضمن برخورد قانونی و پلمپ و انبار‌ها انجام گیرد. 

وی ادامه داد: افرادی که بدون توجه به تذکر و هشدار‌ها اقدام به برپایی تجمع در چهارشنبه آخرسال و برهم زدن نظم و امنیت و آرامش مردم می‌کنند، برخوردی جدی و قاطع صورت خواهد گرفت. 

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه برای متخلفان چهارشنبه سوری مجازات سختی در پیش خواهد بود، اعلام کرد: این افراد در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به سر خواهند برد و اگر سرنشینان خودرویی تخلف کنند، علاوه بر دستگیری خود آنها، خودرویشان هم توقیف خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *