رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایجاد اشتغال برای ۳۸۸ نفر از مددجویان و خانواده آن‌ها در استان کرمانشاه

10:29 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۸۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ایجاد اشتغال برای ۳۸۸ نفر از مددجویان و خانواده آن‌ها در استان کرمانشاه
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: ۳۸۸ نفر از زندانیان اعم از دربند و آزاد شده و خانواده‌های آن‌ها برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی به بانک‌های عامل معرفی شده اند. تسهیلات ارائه شده به ارزش ۲۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

خبرگزاری میزان - با حضور مسئولین کشوری و استانی و نیز خانواده های مددجویان  جشن بزرگ اشتغال زندانیان  که با ایجاد بیش از 30 شغل در زندان های استان کرمانشاه از جمله معرق کاری ، مبل سازی ، تسبیح سازی ، ساعت سازی ، فرش بافی ، درب و پنجره سازی ، بسته بندی و تزیینات ، زنبور داری ، کشت گلخانه ای و ... برگزار و از افراد موثر در ایجاد اشتغال زندانیان تقدیر بعمل آمد. 

پرویز توسلی زاده با بیان اینکه موضوع ایجاد شغل برای زندانی خوشحالی و جشن دارد گفت دیدگاه ما در دادگستری استان کرمانشاه این است که هیچ زندانی وجود نداشته باشد چرا که زندان با تفکر دینی ما سازگار نیست و حاوی محدودیت‌هایی برای زندانی و خانواده ایشان است. همچنان که از موکدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه آن است که زندان در حد ضرورت باشد.

وی افزود: توصیه حقوقدانان نیز بر حداقلی بودن جزاست و ما نیز همین شیوه را با هدف اصلاحی که اشتغال از موارد اصلاح است، دنبال می‌کنیم. چرا که اساسا جرم و اجرای مجازات هزینه ساز است و نیازمند نیروی انسانی و ساختار‌ها و منابع مالی است. بر این اساس باید از وقوع جرم جلوگیری کرد.

رئیس شورای قضایی استان منشا جرم را اذهان و عامل بشری دانست و یادآور شد: جزا باید بر ذهن بشر تاثیر گذار باشد و او را از ارتکاب جرم منصرف سازد.

توسلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با اشتغال و خصوصا اشتغال پایدار در جامعه و خاصه برای مددجویان تاکید کرد: موضوع اشتغال و تولید و کارآفرینی به اندازه‌ای مهم است که بنظر می‌رسد تنها راه برون رفت از مشکلات همین امر اساسی است؛ بنابراین از تمامی مدیران اقتصادی و صاحبان تولید و سرمایه گذاری تقاضا می‌شود به امر اشتغال خصوصا اشتغال در زندان و برای زندانیان کمک کنند و فکر اقتصادی را در زندان پیاده سازند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه بیان کرد: امروز وقتی می‌شنویم یک زندانی در کرمانشاه به دنبال حرفه آموزی با درآمد ۱۲ میلیون تومانی به خانواده خود کمک می‌کند، این اتفاق مبارک جشن و خوشحالی دارد. اما امر مهمتر آن است که با پشتیبانی‌ها بعد از فراغت از زندان اجازه بازگشت مجدد به زندان را سلب کنیم و شرایط را برای مددجو بعد از زندان نیز آسان نماییم.

گفتنی است با همت مسئولین برای زندانیان داخل بند با ایجاد شغل از طریق تسهیلات به کارآفرینان و همچنین زندانیان آزاد شده با اهدا وام خوداشتغالی بصورت قرض الحسنه و بدون سود اشتغال زایی شده است. در این طرح ۳۸۸ نفر از زندانیان اعم از دربند و آزاد شده و خانواده‌های ایشان برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی به بانک‌های عامل معرفی شده اند. تسهیلات ارائه شده به ارزش ۲۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

در پایان این مراسم از افراد موثر در ایجاد شغل برای زندانیان و نیز از برخی مددجویان که پس از دوران حبس مشغول به کار شده اند، تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *