تقدیر از قضات برتر استان کرمانشاه در زمینه استفاده از نهاد‌های ارفاقی

16:52 - 11 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۴۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تقدیر از قضات برتر استان کرمانشاه در زمینه استفاده از نهاد‌های ارفاقی
در نشستی با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و برخی از معاونان وی و به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، از قضات برتر در زمینه استفاده از نهاد‌های ارفاقی تجلیل شد.

خبرگزاری میزان - توسلی زاده با بیان اینکه به منظور کاهش جمعیت کیفری استان و اصلاح مجرمان ترویج استفاده از نهاد‌های ارفاقی از موکدات رئیس قوه قضابیه و سایر مسئولان عالی قضایی است، اظهار کرد: حداقی بودن امر جزا مورد تاکید است، بنابراین باید به این سمت و سو حرکت کنیم چرا که هم در شرع و هم در قانون پیش بینی موضوع شده است.

وی افزود: برای رسیدن به مطلوب مورد نظر نیازمند فرهنگ سازی و تغییر تفکر قضات هستیم. بر این اساس از سه نفر از قضات دادگستری استان کرمانشاه که در زمینه کیفری و اطفال بهترین آراء را با استفاده از نهاد‌های ارفاقی صادر کرده اند تجلیل شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: کوتاهترین و بهترین راه کاهش جمعیت کیفری استفاده از ظرفیت‌های قضایی موجود است؛ بنابراین نیازمند تدقیق در امر قضا هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های پیش بینی شده کمترین جزا را در نظر بگیریم و به سمت استفاده از مجازات جایگزین برویم.

لازم به ذکر است معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با تشکیل هیات داورن متشکل از قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه و با فراخوان و جمع آوری بیش از یکصد رای، در نهایت آرا، آقایان برهان خاطری و مسعود گراوند در زمینه اطفال و عیسائیان از دادگستری هرسین در خصوص کیفری را به عنوان آراء برتر بر اساس شاخص‌های پیش بینی شده معرفی و از آن‌ها با اهدا لوح و هدایایی تجلیل کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *