۹۴۰ پرونده کالا‌های قاچاق استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شد

16:45 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۳۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۹۴۰ پرونده کالا‌های قاچاق استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شد
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۱، ۹۴۰ پرونده کالا‌های قاچاق تعیین تکلیف شده و ارزش کل این موارد ۸۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان برآورد شده است.

پرویز توسلی زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات، اظهار کرد: استان کرمانشاه سال گذشته در تعیین تکلیف پرونده‌های جاری و سنواتی اموال تملیکی رتبه اول کشوری را کسب کرد، اما در سالجاری هنوز در این خصوص نتیجه‌ای از سوی سازمان اموال تملیکی کل کشور اعلام نشده است. لازم به ذکر است دربازدید اخیر معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشور از استان ایشان از وضعیت و روند جاری فعالیت‌های استان کرمانشاه با اهدا لوح تقدیراعلام رضایت کردند.

وی افزود: باتوجه به مرزی بودن کرمانشاه و ورود حجم قابل توجهی کالای قاچاق به آن، تعیین تکلیف کالای قاچاق حساسیت زیادی دارد. پرونده‌های موجود در این زمینه ناشی از پرونده‌های کالا‌های قاچاق و یا تعزیراتی است که برای تعیین تکلیف از سوی مقام قضایی به این انبار‌ها گسیل می‌شوند و پس از تعیین تکلیف روانه بازار می‌شوند که خوشبختانه کار به صورت روان و جاری در حال انجام است.

توسلی زاده اظهار کرد: در سال گذشته ۹۴۰ پرونده تعیین تکلیف شده و ارزش کل این موارد ۸۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: ۵۳۳ پرونده جاری در حال بررسی است و از ۳۴ فقره پرونده رسوبی نیز حدود ۸۰ درصد تعیین تکلیف شده اند و در حال حاضر رسوب کالا در این انبار‌ها به صفر رسیده و تنها دستگاه‌های ماینر وجود دارند که آن هم علیرغم صدور حکم به دلیل نبودن دستورالعمل مشخص در مورد وضعیت آن‌ها، بلاتکلیف مانده اند. 

وی در ادامه گفت: نسبت پرونده‌های جاری به سنواتی در اموال تملیکی استان کرمانشاه ۵/۶ درصد است و این ناشی از هماهنگی دستگاه قضایی، تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی استان دارد.

توسلی زاده اظهار کرد: دو انبار مرکزی اموال تملیکی استان کرمانشاه در یک محوطه قرار دارند و برای نگهداری کالا‌های رسوبی و بادوام از آن‌ها استفاده می‌شود و از دو انبار استان کرمانشاه تاکنون ۱۴ بازدید توسط مقامات قضایی استان انجام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *