رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعتراف افسر پلیس انگلیس به ده‎ها مورد جرایم جنسی

9:21 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۱۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس انگلیس با بحران رسوایی‌های جنسی گسترده و روزافزون مواجه است.

خبرگزاری میزان – سال‎ها پس از به صدا درآمدن زنگ هشدار، افسر پلیس انگلیس به تجاوز جنسی اعتراف کرد؛ «دیوید کریک» به ده‌ها جرم جنسی در طول 18 سالی که در پلیس انگلیس فعالیت می‌کرده، اعتراف کرد.

به گزارش «الجزیره»، این افسر پلیس انگلیسی به ده‌ها مورد جرایم جنسی در یک دوره 18 ساله، از جمله 24 مورد تجاوز جنسی، اعتراف کرده است.

او پیش از این در جلسه دادگاهی در ماه دسامبر به 43 جرم دیگر از جمله 20 مورد تجاوز جنسی اعتراف کرده بود.

«کریک» پس از دستگیری در اکتبر 2021 از شغل خود تعلیق شد؛ بیشتر تخلفات وی در «هرتفوردشایر»، شهری در شمال لندن، جایی که او زندگی می کرد، روی داده است.

این افسر پلیس انگلیسی در مجموع به 49 مورد جرایم جنسی در طول دوره خدمت خود اعتراف کرده است.

پرونده این افسر پلیس یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌ها در نیروی پلیس انگلیس طی 17 سال گذشته به شمار می‌رود.

نیروی پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مرد 48 ساله در 9 مورد قبل از اکتبر 2021 مورد توجه ادارات پلیس قرار گرفته بود؛ این موارد شامل اتهامات تجاوز جنسی، خشونت خانگی و آزار و اذیت از سال 2000 تا 2021 بود، اما هیچ اتهامی مطرح نشده بود.

رسوایی‌های متعدد جنسی در پلیس انگلیس

موضوع رسوایی‌های جنسی در پلیس انگلیس طی سال‌های اخیر افزایش شدیدی داشته است؛ در حال حاضر بیش از 150 افسر پلیس انگلیس به دلیل سوء رفتار جنسی هدف تحقیقات جنایی قرار دارند.

این در حالی است که تعداد افسران محدود شده از سمت خود دو برابر شده زیرا پلیس انگلیس با مشکلات ریشه‌ای در این زمینه مواجه است.

پلیس انگلیس با مجموعه‌ای از رسوایی‌ها مواجه شده که به‌خصوص اعتماد زنان به این نیرو را از بین برده، مانند قتل «سارا اورارد» توسط یک افسر پلیس در حال خدمت در مارس 2021.

این در حالی است که نتایج گزارش‌های مختلف نشان می‌‎دهد بسیاری از افسران پلیس انگلیس که متهم به خشونت خانگی و یا آزار جنسی هستند، همچنان به فعالیت خود در پلیس ادامه می‌دهند.

از 725 مورد که در یک تحقیق به دقت مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نگرانی‌هایی در مورد 131 افسر پلیس وجود داشت که برای خدمت در نیروهای پلیس انگلیس به کار گرفته شده‌اند.

با این وجود نهادهای حقوق بشری هشدار داده‌اند که ارقام واقعی مربوط به جرایم جنسی در پلیس انگلیس بسیار بالاتر است.

سال گذشته پس از افشای تبعیض نژادی و خشونت علیه زنان در میان برخی از افسران پلیس انگلیس، آنها تحت «تدابیر ویژه» قرار گرفتند؛ این وضعیت به معنای نظارت بیشتر برای نیروی پلیس این کشور است که اکنون باید به طور منظم به بازرسان گزارش دهد.

یک بررسی مستقل در اکتبر نشان داد که پلیس انگلیس به «تغییرات بنیادین» نیاز دارد تا به اتهامات سوء رفتار به طور مؤثرتری پاسخ دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *