صدها افسر پلیس انگلیس در آستانه اخراج به دلیل آزار جنسی و خشونت خانگی

8:12 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۴۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرهنگ آزار جنسی و نژادپرستی در پلیس انگلیس، بسیاری از افسران سیاه‌پوست را به ترک شغل و یا اندیشیدن درباره خودکشی واداشته است.

خبرگزاری میزان - دادگاه انگلیس به تازگی اعلام کرد که «دیوید کریک»، افسر پلیس سابق لندن به ده‌ها مورد تجاوز و آزار جنسی علیه 12 زن اعتراف کرده است.

در دادگاه، او به 49 جرم جنسی، از جمله 24 تجاوز، در دو دهه بین سال‌های 2000 تا 2021 اعتراف کرد و هفته گذشته نیز پلیس انگلیس آماری را منتشر کرد که نشان می‌داد بیش از 150 افسر پلیس به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی یا نژادپرستی تحت تحقیق هستند.

به گزارش «ITV News »، افسران پلیس می‌گویند که روحیه کارکنان سیاه‌پوست پلیس انگلیس به دلیل تعهدات ناقص و اجرا نشده این نهاد پس از قتل «جورج فلوید» توسط یک افسر پلیس آمریکایی در «مینیاپولیس» در سال 2020 در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

افسران هر هفته با مسائل جدیدی در این زمینه روبرو می‌شوند؛ یک افسر پلیس سیاه‌پوست می‌گوید: گریه می‌کنم، بسیار ناراحت هستم، من دوستانی را از دست داده‌ام که سازمان را ترک کرده‌اند، این نمی‎تواند ادامه یابد، واقعا نمی‌تواند ادامه یابد، من تقریبا در نتیجه تبعیض به خودکشی فکر می‌کنم.

با این حال، آنها می‌گویند حوادثی مانند تیراندازی مرگبار به «کریس کابا»، شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح، تا بازرسی از دختر سیاه‌پوست، افسران سیاه‌پوست را «گیج و عصبانی» کرده و برخی را مجبور به ترک کار خود کرده است.

پلیس انگلیس هنوز از نظر نهادی نژادپرست است و دارای یک نهاد با نفوذ است که مانع از تغییر این روند می‌شود.

یک افسر پلیس سیاه‌پوست می‌گوید: این واقعیت است که پلیس انگلیس سرسختانه از پذیرش نژادپرستی نهادی در داخل خود امتناع می‌ورزد و به افسران خاصی اجازه می‌دهد تا به کارهایی که انجام می‌دهند در یک فضای امن ایجاد شده و بدون مجازات و پیگرد ادامه دهند.

با این وجود معاون دستیار کمیسر نیروی پلیس لندن مدعی است: هیچ جایی برای نژادپرستی، خشونت علیه زنان یا هر نوع تبعیض در پلیس وجود ندارد و ما به طرز باورنکردنی سخت کار کرده‌ایم.

مقامات پلیس انگلیس مدعی هستند که برای تغییر در روند کنونی اقدامات بسیاری را انجام داده‌اند اما آمارهای منتشر شده مانند پرونده «دیوید کریک»، تجاوز به «سارا اورارد» و قتل او از سوی یک افسر پلیس نشان می‎دهد که هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.

صدها افسر پلیس در آستانه اخراج

اعتراف «دیوید کریک» به 49 مورد جرایم جنسی موج گسترده فشار و انتقادها را علیه پلیس انگلیس در پی داشته است؛ بلندپایه‌ترین مقام پلیس انگلیس در حالی که پس از این رسوایی، به دنبال جلب اعتماد عمومی بود، اعلام کرد: صدها افسر پلیس در لندن احتمالا به دلیل آزار جنسی و خشونت خانگی اخراج می‌شوند.

پلیس «متروپولیتن لندن» که در سال‌های اخیر با رسوایی‌های بسیاری مواجه شده بود، پس از اعتراف دیوید کریک، در بحران بیشتری فرو رفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *