تحقیقات درباره 1000 نیروی پلیس انگلیس به اتهام آزار جنسی

14:09 - 29 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۱۵۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حدود 1000 نفر از نیروهای پلیس انگلیس به دلیل اتهامات مربوط به آزار جنسی هدف تحقیقات قرار دارند.

خبرگزاری میزان - پس از دستگیری «دیوید کریک»، افسر پلیس سابق انگلیس و اعتراف او به 49 مورد جرایم جنسی و از جمله 24 مورد تجاوز، رفتار نادرست پلیس انگلیس به طور کامل مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

به گزارش «openaccessgovernment»، پلیس انگلیس می‌گوید در مجموع هزار و 633 مورد ادعای جرایم جنسی یا خشونت خانگی شامل هزار و 70 افسر و سایر کارکنان نیز از ده سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

همزمان با شوک گسترده ناشی از سوء استفاده آشکار «کریک»، پلیس انگلیس دستخوش مجموعه‌ای از رسوایی‌ها شده است که اعتماد زنان به این نیرو را از بین برده است،

بیش از 150 افسر پلیس انگلیس از ایفای نقش‌های علنی منع شده‌اند چرا که این افراد به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی یا نژادپرستی تحت بازجویی قرار دارند.

سخنگوی پلیس انگلیس فاش کرد تعداد افسران دارای وظایف محدود در پایان نوامبر 2022 ناشی از اتهامات سوء رفتار جنسی 118 نفر و تعداد اتهامات نژادپرستی 43 نفر بوده است.

با این حال، برآوردهای دیگر ارقامی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در تحقیقات صورت گرفته، در مورد بیش از 230 افسر اتهامات تجاوز جنسی مطرح شده است.

اعتراف «دیوید کریک» به ۴۹ مورد جرایم جنسی موج گسترده فشار و انتقادها را علیه پلیس انگلیس در پی داشته است؛ بلندپایه‌ترین مقام پلیس انگلیس در حالی که پس از این رسوایی، به دنبال جلب اعتماد عمومی بود، اعلام کرد: صدها افسر پلیس در لندن احتمالا به دلیل آزار جنسی و خشونت خانگی اخراج می‌شوند.

«مارک رولی»، کمیسر عالی پلیس انگلیس، پس از اعترافات اخیر «کریک»، از قربانیان جنایات او عذرخواهی کرد.

اما او با هیچ مجازات کیفری یا یافته‌های سوء‌رفتار مواجه نشد و تنها در اکتبر 2021 پس از دستگیری در پی دومین شکایت تجاوز جنسی ،از شغل خود تعلیق شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *