رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گاردین: ده‎ها افسر پلیس انگلیس متهم به آزار جنسی هستند

11:24 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۷۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ده‎ها نفر از افسران پلیس انگلیس به دلیل اتهامات آزار جنسی هدف تحقیقات قرار دارند.

خبرگزاری میزان - بیش از 150 افسر پلیس از بزرگترین بخش نیروی مسلح انگلیس از ایفای نقش‌های علنی منع شده‌اند زیرا به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی یا نژادپرستی تحت تحقیق هستند.

به گزارش «گاردین»، این رقم که توسط پلیس انگلیس بر اساس قانون آزادی اطلاعات منتشر شده نشان دهنده دو برابر شدن این تعداد است زیرا پلیس انگلس برای مقابله با چنین مشکلات ریشه‌ای با فشار بی‌سابقه‌ای مواجه است.

پلیس انگلیس با مجموعه‌ای از رسوایی‌ها مواجه شده است که اعتماد شهروندان انگلیسی و به‌خصوص زنان به این نیرو را از بین برده است، مانند قتل «سارا اورارد» توسط یک افسر پلیس در حال خدمت در مارس 2021.

پلیس انگلیس مدعی است که تعداد محدودیت‌ها و تعلیق افسران پس از «تلاش‌های هماهنگ» برای تشویق کارمندان به شناسایی و گزارش تخلفات و همچنین عوامل دیگری مانند آموزش اجباری که گزارش تخلف را وظیفه‌ای می‌کند، افزایش یافته است.

با این حال، نهادهای حقوق بشری که برای ریشه کن کردن خشونت علیه زنان در پلیس انگلیس و برجسته کردن خطراتی که زنان در خیابان‌های لندن با آن مواجه هستند، می‌گویند که تغییر چندانی صورت نگرفته است، و هنوز هم «انتظار می‌رود که برای متوقف کردن خشونت‌ها علیه زنان و نژادپرستی در پلیس انگلیس هزینه‌ای فوق‎العاده باید پرداخت شود.»

ارقام منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که تحقیقات در حال انجام در مورد بیش از 230 افسر پلیس در مورد اتهامات تجاوز جنسی در انتظار نتایج است؛ تحقیقات در مورد اتهامات نژادپرستی علیه 556 افسر پلیس انگلیس نیز در حال انجام است.

سخنگوی پلیس انگلیس می‌گوید: کار ما برای شناسایی کسانی که مردم و پلیس را ناامید کرده‌اند و برخورد سریع‌تر با آنها به سرعت ادامه می‌یابد.

نگرانی در مورد نژادپرستی در پلیس انگلیس با حوادثی مانند رفتار برخی از افسران در ایستگاه پلیس «چارینگ کراس» پس از افشای پیام‌های متنی نژادپرستانه و جنسیتی توسط پلیس انگلیس در سال گذشته تشدید شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *