رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناکامی پلیس انگلیس و ولز در جلوگیری از سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان

8:30 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۰۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ناکامی پلیس انگلیس و ولز در جلوگیری از سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان
یک گزارش می‎گوید پلیس انگلیس و ولز در رسیدگی به موضوع آزار جنسی کودکان با شکست مواجه شده‎اند.

خبرگزاری میزان - به گفته یک سازمان دیده بان، پلیس انگلیس و ولز در جلوگیری از سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان شکست خورده‎اند.

به گزارش «فایننشال تریبون»، بازرسی پلیس انگلیس می‌گوید که واحدهای آن مقیاس رو به رشد استثمار کودکان را درک نمی‌کنند.

یک ناظر رسمی اعلام کرد که نیرو‌های پلیس در انگلیس و ولز میزان سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان را درک نمی‌کنند و باید فورا واکنش خود را بهبود بخشند.

این هشدار پس از یافتن تاخیر‌های ۱۸ ماهه در محافظت از جوانان در معرض خطر صادر شده است.

تناقض در رویکرد‌های پلیس

در گزارشی که اخیرا منتشر شد، بازرسی نیروی پلیس و خدمات و نجات پس از یافتن تناقضات در رویکرد پلیس و آژانس ملی جرم و جنایت برای جلوگیری از بهره کشی جنسی از کودکان، ۱۷ توصیه را ارائه کرد.

هشدار این سازمان مبنی بر اینکه اینترنت باعث آسان‌تر شدن بزرگ‌سالان برای آزار جنسی کودکان شده است، پس از آن صورت گرفت که دولت انگلیس متعهد شد که با سوء استفاده جنسی از کودکان مقابله کند.

این گزارش جرایمی از جمله به اشتراک گذاری تصاویر ناشایست از کودکان، تشویق کودکان از سوی بزرگسالان برای تولید تصاویر ناشایست و سوء استفاده بزرگسالان از کودکان به درخواست بزرگسالان دیگر را پوشش می‌دهد.

جرایم جدی و سازمان یافته

بر اساس این گزارش، پلیس در انگلیس و ولز با جرایمی سازمان یافته در این زمینه سر و کار دارد و ۲۰ هزار پرونده مربوط به تصاویر ناشایست کودکان برای تحقیقات بیشتر در سال ۲۰۲۱ به نیرو‌های پلیس محلی ارجاع داده شده است.

اگرچه این رقم تقریباً دو برابر رقم سال ۲۰۱۷ بود و به نظر می‌رسید در حال رشد باشد، اما تعداد کارکنان متخصص و سرمایه گذاری مقامات در سایر منابع به همان میزان افزایش نیافته است.

فقدان رویکرد ملی منسجم

«وندی ویلیامز»، بازرس فرماندهی نیروی پلیس انگلیس در این باره می‌گوید که بازرسان به دلیل «فقدان رویکرد ملی منسجم و مؤثر» برای مقابله با سوء استفاده آنلاین، «ناامید» شده‌اند.

این مقام پلیس انگلیس اظهار کرد: فقدان حداقل استاندارد‌های تحقیق یا آموزش وجود دارد، و این بدان معناست که برخی از نیرو‌های پلیس به اتهامات سوء استفاده جنسی و استثمار کودکان، سریع یا کافی پاسخ نمی‌دهند؛ نیرو‌ها به طور کامل مقیاس مشکل را درک نمی‌کنند، بنابراین منابع کافی برای این تحقیقات وجود ندارد.

این گزارش نشان داد که در سپتامبر ۲۰۲۰ به یک واحد پلیس ویدئویی ارسال شد که تجاوز به یک دختر ۹ ساله را نشان می‌داد و مشخص شد که مظنون یک پسر ۱۷ ساله است؛ سازمان دیده‌بان می‌گوید که تحقیقات بیشتری در این باره انجام نشده و این مظنون به اشتباه «کم خطر» شناخته شد، تنها در مارس ۲۰۲۲ و پس از مداخله بیشتر این نهاد دستگیر شد.

علاوه بر نیاز فوری نیرو‌های پلیس به افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده، سازمان دیده‌بان گفت که ناظران ارشد باید «با تأثیر فوری» مطمئن شوند که از زمان‌بندی‌های توصیه‌شده برای بررسی سوءاستفاده و بهره‌برداری جنسی آنلاین پیروی می‌کنند.

همچنین نیرو‌های پلیس باید اطمینان حاصل کنند که به سرعت به مددکاران اجتماعی و سایر متخصصان مسئول حفاظت از کودکان اطلاع داده‌اند.

«ایان کریچلی»، مسئول حمایت از کودکان در شورای روسای پلیس ملی انگلیس، گفت که این گزارش «نقطه بسیار مورد نیاز» را در مورد چالش‌های پیش روی پلیس در واکنش به سوء استفاده جنسی از کودکان آشکار می‌کند.

اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ تدابیر بیشتر 

اتحادیه اروپا در حال کار بر روی قوانینی برای مقابله بیشتر با آزار جنسی کودکان است؛ کشور‌های اتحادیه اروپا در نظرات رسمی درباره پیش‌نویس قانونی که به دنبال مبارزه با مواد سوء استفاده جنسی از کودکان (CSAM) است، رمزگذاری سرتاسر، حذف سریع چنین مطالبی و حفظ شواهد را برجسته کردند.

این پیشنهاد جنجال برانگیخت، زیرا این امکان را برای مقامات قضایی ارائه می‌دهد تا دستورات شناسایی را با تمرکز بر ارائه دهندگان خدمات ارتباطی انجام دهند که در معرض خطر قابل توجهی از انتشار مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان هستند.

اپیدمی آزار جنسی کودکان با هزاران قربانی

تحقیق مستقل در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس در سال گذشته سوء استفاده جنسی از کودکان را به عنوان یک «اپیدمی که ده‌ها هزار قربانی را بر جای می‌گذارد» توصیف کرد.

تحقیق هفت ساله درباره شکست‌های سازمانی در انگلیس و ولز به این نتیجه رسید که افرادی که در موقعیت‌های قابل اعتماد هستند باید طبق قانون مجبور به گزارش سوء استفاده جنسی از کودکان شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *