واکنش‌ها به قتل معلم سیاه‌‎پوست از سوی پلیس آمریکا

9:24 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۸۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل یک معلم سیاه‌پوست آمریکایی با واکنش‌های شدیدی در سراسر این کشور مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - رسانه‎های آمریکایی اخیرا گزارش دادند «کینان اندرسون»، که یک معلم بود، پس از اینکه از سوی پلیس آمریکا مورد حمله قرار گرفت، دچار ایست قلبی شده و سپس جان خود را از دست داد.

مرگ «اندرسون»، که پسر عموی یکی از موسسان جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» است، اعتراضات را در آمریکا برانگیخته و مجددا اداره پلیس لس آنجلس را هدف انتقاد قرار داده است.

در تصاویر ضبط شده توسط دوربین نصب شده بر روی لباس افسران پلیس حاضر در صحنه دیده می‌شود که «اندرسون» ۳۱ ساله با اشاره به قتل «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۰ که جرقه اعتراضات ضد نژادپرستانه گسترده در سراسر جهان را برانگیخت، می‌گوید: آنها می‌خواهند من را مانند جورج فلوید به قتل برسانند.

به گزارش « coastaldigest»، این سومین قتل در ارتباط با پلیس لس آنجلس در اولین روزهای سال 2023 است؛ در 2 ژانویه، پلیس لس آنجلس «تاکار اسمیت» 45 ساله و یک روز بعد نیز «اسکار سانچز» 35 ساله، را با شلیک گلوله به قتل رساند.

«کارن باس»، شهردار لس آنجلس، این حوادث را «عمیقا نگران کننده» خواند، در حالی که اداره پلیس مدعی است که در حال بررسی مرگ این سه شهروند است.

«باس» در بیانیه‌ای گفت: ما باید استفاده از خشونت را به طور کلی کاهش دهیم و من مطلقا هیچ تحملی برای زور بیش از حد ندارم.

«ماشی اشتون»، موسس و مدیر عامل مدرسه‌ای با اکثریت سیاه‌پوستان در واشنگتن دی سی و همچنین جایی که اندرسون معلم آنجا بود، در بیانیه‌ای مرگ وی را تایید و شرایط مرگ او را «به شدت ناراحت کننده و غم انگیز» توصیف کرد.

وی افزود: جامعه ما غمگین است، اما ما نیز عصبانی هستیم. از این که بار دیگر، یک عضو شناخته شده، محبوب و مورد احترام جامعه ما دیگر در میان ما نیست.

خشونت پلیس آمریکا در سال‌های اخیر ابعاد نگران‌کننده‌ای به خود گرفته و افراد رنگین پوست هدف اصلی آن هستند.

مطالعه‌ای در سال 2021 در مجله پزشکی  «لنسنت»، حدود 31 هزار مرگ ناشی از خشونت پلیس آمریکا را در سراسر این کشور بین سال‌های 1980 تا 2018 ثبت کرد که بسیار بیشتر از برآوردهای ارائه شده توسط سیستم ملی آمار حیاتی آمریکاست.

این سازمان گزارش داد که بیش از 55 مورد مرگ ناشی از خشونت پلیس در آمریکا از سال 1980 تا 2018 در گزارش‎های آماری رسمی به اشتباه طبقه‌بندی شده یا گزارش نشده است.

در همین حال، طبق داده‌های جدیدی که در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد، پلیس آمریکا دست‌کم هزار و 176 نفر را در سال 2022 کشته است که این مرگ‌بارترین سال ثبت خشونت پلیس در این کشور از زمان آغاز ردیابی قتل توسط کارشناسان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *