رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایریش تایمز: 2022 سال سخت و پرخطری برای زنان در انگلیس بود

11:28 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۰۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی سال‌های اخیر خشونت علیه زناندر انگلیس و قتل زنان افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - سال 2022 برای زنان در انگلیس دوران بسیار تاریک و خطرناکی بود.

به گزارش «ایریش تایمز»، سال گذشته میلادی برای زنان در انگلیس سال سخت و پر از خطری بود؛ نگرانی مداومی که آنها در مورد امنیت خود احساس می‎کنند، موضوع جدیدی نیست اما برای بسیاری از آنها سال‌های اخیر به نظر دوره‌ای تاریک و خطرناک بود.

از آغازین لحظات سال 2022 زمان تاریکی برای خشونت علیه زنان در انگلیس بوده است؛ بعد از ظهر 13 ژانویه 2022، یک زن جوان از محل کار خود به عنوان معلم مدرسه ابتدایی به خانه رفت و سپس برای ورزش از خانه خارج شد اما هرگز به خانه بازنگشت؛ این زن «اشلینگ مورفی» بود و مردی به جرم قتل او در سال جاری محاکمه خواهد شد.

تقریبا هر ماه در سال 2022 داستان دلخراش دیگری را به همراه داشت؛ جسد زن دیگری پیدا شد، زندگی‌های بیشتر ویران شد، تیترهای بیشتر در مورد قتل زنان، مردان بیشتری به دلیل خشونت تکان دهنده علیه زنان محاکمه یا زندانی شدند.

در مجموع، سازمان کمک زنان در انگلیس، که از سال 1996 قتل زنان را در انگلیس بررسی کرده، می‌گوید، در سال 2022 خدود 11 زن در شرایط خشونت‌آمیز جان خود را از دست دادند.

اما این خشونت‌ها مختص به سال 2022 نیست و در یک ساله منتهی به مارس 2022 حدود 125 زن در انگلیس کشته شده‌اند؛ این رقم قطعی نیست زیرا عامل آن در برخی موارد هنوز شناسایی نشده است.

قربانیان از 16 تا 88 سال سن داشتند و بیشتر آنها توسط فردی شناخته شده مورد حمله قرار گرفتند و بسیاری در خانه‌های خود جان باختند و این تصور را که تنها خیابان‌ها خطرناک‌ترین مکان برای زنان است را به چالش کشیدند.

این رقم به طور قابل توجهی بیشتر از سال 2020 است، زمانی که سرشماری سالانه قتل زنان 110 مورد را ثبت کرد، اما مشابه با 128 مورد ثبت شده در سال 2019 است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *