روایت گاردین از قربانیان خشونت پلیس انگلیس

13:22 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۳۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ افراد در بازداشت پلیس و زندان‌‎های انگلیس با انتقادات بسیاری همراه شده و خانواده‌های قربانیان می‌گویند تغییری در این روند ایجاد نشده است.

خبرگزاری میزان - خانواده های افرادی که در بازداشت پلیس در انگلیس کشته شده‌اند، بار دیگر در ماه اکتبر و در اعتراض به این روند تظاهرات کردند.

به گزارش «گاردین»، 26 سال است که بستگان این قربانیان به «کمپین متحد دوستان و خانوادها» پیوسته‌اند تا خواهان پاسخگویی پلیس انگلیس در این زمینه باشند.

خانواده‌های «کریس کابا» و «اولادجی اومی‌شور» به کمپین دوستان و خانواده‌های متحد (UFFC) پیوستند و حضور آنها بر شمار بزرگ‌ترین اعتراضات سالانه این کمپین در لندن افزود.

در طول 26 سال گذشته در ماه اکتبر، بستگان مردان و زنان کشته شده در بازداشت پلیس و حامیان آنها از میدان «ترافالگار» لندن به خیابان «داونینگ» راهپیمایی کرده‌اند تا عدالت و پاسخگویی را برای عزیزانشان فریاد بزنند.

بستگان قربانیان خشونت پلیس انگلیس شعارهای «عدالت نیست، صلح نیست» و «ما چه می خواهیم؟ عدالت»، «چه زمانی آن را می‌خواهیم؟ اکنون» سردادند.

یکی از افراد حاضر در تظاهرات سال اخیر در این باره می‌گوید: هرگز باور نمی‌کردم که در چنین موقعیتی قرار بگیرم؛ هرگز باور نمی‌کردم که لازم باشد در چنین تجمعی شرکت کنم اما مردم باید بدانند و در این باره باید آگاهی افزایش یابد.

اما در این تظاهرات که در 26 سال اخیر برگزار شده، تنها خانواده قربانیان شرکت نمی‌کنند بلکه افراد بسیاری به خصوص از نهادهای حقوق بشری حاضر می‌شوند.

«آجیبولا لوئیس»، که پسرش در سال 2010 از سوی پلیس انگلیس در بازداشت کشته شد، می‌گوید: شما فکر می‌کنید که امکان ندارد چیزی بدتر بشنوید اما هر سال اوضاع بدتر می‌شود؛ هیچ چیزی تغییر نکرده است.

وی تاکید کرده که  هیچ پاسخگویی در ارتباط با این موضوع وجود نداشته است و تنها سال به سال اوضاع بدتر می‌شود.

یکی دیگر از حاضران در این تظاهرات می‌گوید از این که 26 سال این اعتراض برپا شده و هیچ تغییری صورت نگرفته، وحشت می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *