هر 3 روز یک زن ایتالیایی به قتل می‌‍رسد

8:00 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۸۲۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت علیه زنان در ایتالیا از سال 2019 در مسیر صعودی قرار گرفته و همچنان قربانی می‌گیرد.

خبرگزاری میزان – خشونت علیه زنان در ایتالیا بحرانی ارزیابی شده که در مسیر وخامت قرار دارد و چشم اندازی برای بهبود آن متصور نمی‎شود.

گزارش «گاردین» اما آمار زنان به قتل رسیده در ایتالیا در سال 2022 را اندکی بیشتر اعلام کرد.

براساس گزارش «گاردین»، وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد که در بازه زمانی 21 آگوست 2021 تا 31 جولای 2022، حدود 125 زن ایتالیایی به قتل رسیدند.

این آمار یعنی به طور متوسط هر سه روز یک زن در ایتالیا به قتل می‎رسد.

این آمار رشد 16 درصدی قتل زنان در ایتالیا را نشان می‌دهد؛ زیرا شمار زنان به قتل رسیده در ایتالیا در سال 2021 عدد 108 مورد را نشان می‌داد.

رئیس  یک سازمان فعال در مبارزه با خشونت علیه زنان در ایتالیا می‌گوید که داده‌های وزارت کشور خود گویای این موضوع است که حتی اگر دیگر جنایات کاهش یابند، قتل زنان افزایش خواهد یافت، که این امر نتیجه آشکار دست‎کم گرفتن کامل سیاست نهادی برای این نوع جرایم است.

 بر اساس داده‌های سال 2018 گزارش موسسه اروپایی فعال در زمینه حقوق زنان، ایتالیا نهمین کشور از 15 کشور اتحادیه اروپا از نظر تعداد قتل زنان است.

در عین حال، به گزارش «سی ان ان»، در سال جاری میلادی بیش از 100 زن در ایتالیا به قتل رسیدند.

 براساس گزارش موسسه آمار ایتالیا (ISTAT) ، 31.5 درصد از زنان در این کشور در سال 2022 برخی از انواع خشونت فیزیکی یا جنسی را متحمل شده اند و 5.4 درصد نیز قربانی انواع خشونت‌های جنسی جدی مانند تجاوز جنسی شده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *