قوانین ضد مهاجرتی ایتالیا عامل بالقوه مرگ هزاران نفر

9:00 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۴۴۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
همزمان با سختگیرانه شدن سیاست‌های مهاجرتی در کشورهای اروپایی، هشدارهای جدی درباره پیامدهای این سیاست‌ها صادر می‌شود.

خبرگزاری میزان – موضوع مهاجرت و پناهجویان در ایتالیا به بحرانی جدی تبدیل شده و هشدار درباره مرگ هزاران نفر را در پی داشته است.

به گزارش «گاردین و ایندیپندنت»، سازمان‌های خیریه و نجات پناهجویان به قوانین ضد مهاجرتی ایتالیا انتقادهای شدیدی وارد کرده و از آن به عنوان عامل بالقوه مرگ هزاران نفر یاد کردند.

در حالی که موسسه‌ها و سازمان‌های خیریه برای نجات پناهجویان گرفتار در دریا تلاش می‌کنند، قانون جدید ضد مهاجرتی ایتالیا با ادعای مقابله با بحران قاچاق انسان، ناخدای کشتی‌ها را در صورت تخطی از قوانین با جریمه 50 هزار یورویی و توقیف کشتی مواجه می‌کند.

سازمان‌ها و موسسه‌های نجات می‌گویند که از هیچ یک از قوانین ضد مهاجرتی ایتالیا پیروی و تبعیت نمی‌کنند.

رئیس عملیات و ماموریت جست‌وجو و نجات سازمان پزشکان بدون مرز هدف ایتالیا از تصویب قوانین مذکور را ممانعت از اجرای عملیات جست‌وجو و نجات توسط سازمان‌های غیردولتی خواند که می‌تواند به صورت تصاعدی مرگ هزاران نفر را در پی داشته باشد.

به گفته وی در سال 2022 تقریبا هزار و 400 نفر در مدیترانه مرکزی جان خود را از دست دادند.

دولت راست افراطی ایتالیا اخیرا قانونی را تصویب کرد کشتی‌های نجات مهاجران را با سخت گیری‌های جدی مواجه می‌کند؛ این اقدام در بحبوحه تشدید لفاظی‌ها و سیاست‌ها علیه مهاجران در ایتالیا صورت می‌گیرد.

براساس داده‌های بانک جهانی، در مقایسه با سال 1990 که مهاجران بین المللی 2.5 درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دادند، در سال 2015، مهاجران بین المللی حدود 9.5 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دادند.

 بحران‌های سیاسی و اقتصادی متعدد در سراسر جهان سبب رشد مهاجرت‌ها شده است.

عملیات عقب راندن پناهجویان به عنوان یکی از برنامه‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا در حالی که سوئد ریاست این اتحادیه را برعهده دارد، ادامه دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *