استخدام کودکان در باندهای جنایتکار در ایتالیا

8:02 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۸۹۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان در مورد رشد فزاینده استخدام کودکان در باندهای جنایتکار در ایتالیا هشدار دادند.

خبرگزاری میزان – باندهای جنایتکار در ایتالیا به شکل فزاینده ای کودکان را به استخدام خود در آورده و آنان را در معرض مخاطرات جدی قرار می‌دهند.

به گزارش « newsbreak»، «پارانزه‌ها» یا باندهای جنایتکار کودکان اکنون به معضلی جدی در ایتالیا تبدیل شده اند.

 این باندها در جنایت‌هایی مانند سرقت، خرید و فروش مواد مخدر و حملات خشونت آمیز نقش دارند و غالبا با «کامورا»، سازمان مافیایی مستقر در ناپل ایتالیا ارتباط دارند؛ ارتباط «پارانزه‌ها» با «کامورا» به حدی نزدیک است که از آن‌ها به عنوان آکادمی‌های «کامورا» یاد می‌شود.

کودکان 12 تا 13 ساله ای که در «پارانزه‌ها» استخدام می‌شوند، تحت آزمایش‌هایی قرار می‌گیرند؛ به عنوان مثال از آنان خواسته می‌شود که فردی را به قتل برسانند.

پیامد بالقوه عضویت کودکان در باندهای جنایتکار در ایتالیا، مرگ است.

عمده کودکان عضو باندهای جنایتکار در ایتالیا از خانواده‌های فقیر هستند و ممکن است برای زنده ماندن یا در پی احساس تعلق، به فعالیت‌های مجرمانه روی بیاورند.

نکته مهم در فرآیند جذب کودکان در باندهای جنایتکار، استفاده سازمان‌های مذکور از رسانه‌های اجتماعی برای جذب اعضای جدید و در ادامه حفظ قدرت و کنترل آنان است؛ در واقع «کامورا» از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای اطمینان از حفظ قدرت و دامنه کنترل خود در زرادخانه انسانی اش استفاده می‌کند.

استخدام کودکان در باندهای جنایتکار در ایتالیا در واقع انعکاسی از چرخه جرم و خشونت در این کشور است.

موضوع استخدام کودکان در باندهای جنایی مانند «کامورا» و سایر گروه‌ها موضوعی پیچیده و نگران کننده برای ایتالیا به عنوان یک مدعی پیشگامی در حقوق بشر است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *