ثبت 600 مورد آزار جنسی در کلیسای کاتولیک ایتالیا

14:12 - 28 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۹۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کلیسای کاتولیک ایتالیا برای نخستین بار گزارشی در مورد آزار جنسی توسط کارکنان و کشیش‌های این نهاد منتشر کرد.

خبرگزاری میزان – کلیسای کاتولیک ایتالیا گزارشی را در مورد 89 قربانی آزار جنسی توسط کشیش‌ها و کارکنان این نهاد در 2 سال گذشته، منتشر کرد.

به گزارش «آناتولی»، کلیسای کاتولیک ایتالیا نخستین گزارش خود را در مورد سوء استفاده جنسی کارکنان خود علیه خردسالان و بزرگسالان آسیب پذیر منتشر کرد، اما انجمن‌های قربانیان گفتند که تعداد واقعی موارد احتمالا بسیار بیشتر است و دامنه محدود این گزارش را «شرم آور» خواندند.

 گزارش 41 صفحه ای مذکور به درج نام 89 قربانی و 68 متهم در سال های 2020 و 2021 محدود است.

گزارش دوم که شکایت‌های ثبت شده از سال 2000 را در بر می‌گیرد و توسط واتیکان در حال انجام است، هنوز کامل نشده و زمان انتشارش مشخص نیست.

بر اساس گزارش اول، بیشتر قربانیان در سنین 15 تا 18 سال بودند که مورد آزار و اذیت قرار گرفتند؛ 16 نفر از قربانیان نیز بزرگسالانی بودند که کلیسا آن‌ها را «آسیب پذیر» می دانست.

متهمان نیز شامل کشیش‌ها و همچنین کارگران و کارکنان کلیسا بودند.

مقامات ارشد کلیسا، می‎گویند که در حال تحقیق بر روی بیش از 600 پرونده سوء استفاده جنسی هستند که از سال 2000 در واتیکان ثبت شده است.

با وجود این، انجمن‌های قربانیان محدودیت این گزارش را محکوم و تاکید کردند که این گزارش فقط دو سال را پوشش می‌دهد و شامل تحقیق در بایگانی واتیکان نمی‌شود.

 انجمن‌های قربانیان همچنان در حال مبارزه برای به دست آوردن گزارش کامل از سوء استفاده‌های انجام شده در کلیسا و خواستار انجام تحقیقات مستقلی مشابه تحقیقات انجام شده در آلمان و فرانسه و دیگر کشورها هستند که چندین دهه را پوشش داده اند.

گروه اصلی بازماندگان سوءاستفاده جنسی کلیسا در ایتالیا، شمار قربانیان را حدود یک میلیون نفر تخمین می‌زند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *