رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تبعیض نهادینه در ساختار سیستم قضایی انگلیس

8:57 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۰۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌های متعدد از وجود تبعیض و تعصب نهادینه علیه گروه‌های اقلیتی در سیستم قضایی انگلیس است.

خبرگزاری میزان - گزارش جدیدی توسط کارشناسان دانشگاه منچستر و یک وکیل دادگستری انگلیسی سوالات بسیاری در مورد نگرش‌ها و شیوه‌های نژادی در سیستم قضایی انگلیس و ولز ایجاد کرده است.

به گزارش «مای ساینس»، اگرچه نظام قضایی انگیلس از قدرت بسیاری در برابر افراد برخوردار است، اما عملیات آن به طرز نگران‌کننده‌ای مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و یکی از حوزه‌هایی که تا حد زیادی فراتر از بررسی باقی مانده است، تعصب نژادی قضایی در این کشور است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، 95 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تعصب نژادی نقشی در روندها یا نتایج سیستم قضایی انگلیس دارد و 29 درصد گفتند که تعصب نژادی «نقش اساسی» ایفا می‌کند؛ اکثر پاسخ دهندگان شاهد بوده‌اند که یک یا چند قاضی به شیوه‌ای نژادپرستانه نسبت به متهم و در تصمیم‌گیری خود رفتار می‌کنند.

طبق این نظرسنجی، تبعیض نژادی توسط مقامات قضایی بیشتر علیه آسیایی‌ تبارها و سیاه‌پوستان صورت می‌گیرد، و افرادی از جوامع سیاه‌پوست - وکلا، شاهدان، متهمان، و غیره - تا حد زیادی رایج‌ترین اهداف تبعیض قضایی هستند؛ متهمان مرد سیاه‌پوست جوان زیرگروهی بودند که بیشتر به عنوان هدف سوگیری قضایی از آنها یاد می‌شد.

این نظرسنجی نشان داد برخی از قضات با آگاهی در مورد نژادپرستی و تلاش برای کاهش آن به شیوه‌های «ضد نژادپرستی» عمل می‌کنند - با این حال، تنها تعداد کمی از پاسخ‌دهندگان تا به حال شاهد این روند بوده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که سوالات جدی در مورد رفتار با اقلیت‌های قومی در سیستم قضایی انگلیس مطرح شده است. وکلای سیاه‌پوست کمتر وکالت می‌کنند و گزارش می‌دهند که نژادپرستی را از سوی قضات و اعضای هیئت مدیره تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *