تغییرناپذیری نابرابری علیه اقلیت‌های قومی و نژادی در انگلیس

9:10 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۴۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی انجام شده در انگلیس نشان می‌دهد که موفقیت تحصیلی اعضای اقلیت‌های قومی و نژادی در دستمزد و پیشرفت شغلی آن‌ها منعکس نمی‌شود.

خبرگزاری میزان – شواهد نشان می‌دهند که اقلیت‌های قومی و نژادی در انگلیس با تبعیض در حقوق و ارتقا شغلی مواجه هستند.

به گزارش «گاردین»، بررسی جدید موسسه مطالعات مالی انگلیس (IFS) نشان می‌دهد که بیشتر اعضای گروه‌های اقلیت قومی و نژادی در انگلیس پیشرفت‌های قابل‌ توجهی در پیشرفت تحصیلی داشته‌اند، اما شواهد واضحی از تبعیض در حقوق و مشاغل آن‌ها باقی مانده است.

این گزارش نشان می‌دهد که بخش بزرگی از عمده ترین گروه‌های اقلیت قومی و نژادی نسبت به همتایان سفیدپوست خود پیشرفت تحصیلی بیشتری دارند و بیشتر از جوانان سفیدپوست وارد دانشگاه می‌شوند.

این در حالی است که هنوز این موفقیت تحصیلی به موفقیت در کسب مشاغل بهتر و دریافت دستمزد برابر منجر نشده است.

یکی از محققان بررسی مذکور تاکید کرد: بیشتر گروه‌های اقلیت قومی و نژادی در انگلیس عملکرد بهتری نسبت به گذشته دارند و به‌ویژه در زمینه آموزش خوب عمل می‌کنند؛ از سوی دیگر، بیشتر آن‌ها همچنان کمتر از همتایان انگلیسی سفیدپوست خود درآمد دارند و به طور میانگین ​​کمتر از آن چه انتظار می‌رود با توجه به تحصیلات، سابقه و شغلشان درآمد دارند؛ شواهد تبعیض در بازار کار واضح است و نابرابری‌های ثروت احتمالا به سختی تغییر می‌کند.

وی توصیه کرد: اگر می‌خواهیم در مقابله با نابرابری‌های باقی‌مانده پیشرفت بیشتری داشته باشیم، سیاست‌گذاران باید تمام این تفاوت‌ها و پیچیدگی‌ها را درک کرده و به رسمیت بشناسند.

گزارش مذکور بخشی از بررسیIFS  در مورد نابرابری‌ها در قرن بیست و یکم است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *