رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابعاد گسترده سوء‌استفاده جنسی از کودکان در انگلیس

14:34 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۸۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نتایج تحقیقات حاکی از ابعاد گسترده و بی‌پایان آزار جنسی کودکان در انگلیس است.

خبرگزاری میزان – نتایج یک تحقیق عمومی درباره آزار جنسی کودکان در انگلیس اخیرا به پایان رسیده است.

به گزارش «رویترز»، تحقیق مستقل در مورد سوء‌استفاده جنسی از کودکان (IICSA) می‌گوید که اعمال وحشتناک علیه کودکان برای دهه‌ها پنهان مانده، در حالی که هنوز اقدامات حفاظتی کافی برای مقابله با این وضعیت وجود ندارد.

این تحقیق که یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین تحقیقات در نوع خود است که تاکنون در انگلیس انجام شده، تاکید می‎کند که این موضوع یک بحران جهانی است که در آن کودکان در معرض خطر قرار خواهند گرفت مگر اینکه اقدام فوری انجام شود.

یک کارشناس مراقبت اجتماعی در این باره می‎گوید: ماهیت و مقیاس سوء‌استفاده‌ای که با آن مواجه شدیم تکان دهنده و عمیقاً ناراحت کننده بود؛ این فقط یک انحراف تاریخی نیست که دهه‌ها پیش اتفاق افتاده، بلکه یک مشکل روزافزون و یک بیماری همه‌گیر ملی در انگلیس است.

این تحقیق در جولای 2014 و در پی مجموعه‌ای از رسوایی‌های سوءاستفاده تکان دهنده، که برخی از آنها به دهه‌ها قبل برمی‌گردد، تشکیل شد که برجسته ترین آنها مربوط به «جیمی سویل»، مجری پیشین شبکه «بی‌بی‌سی» بود؛ پس از مرگ او در سال 2011، مشخص شد که وی یکی از بزرگ‌ترین مجرمان جنسی در انگلیس است.

این مطالعه 15 تحقیق و ده‌ها گزارش دیگر را منتشر کرده که جزئیات سوء‌استفاده وحشتناک در موسساتی از جمله کلیسای کاتولیک، کلیسای انگلیس و مرکز سیاسی انگلیس در وست مینستر را فهرست‌بندی کرده است.

تحقیقات از 725 شاهد در طول 325 جلسه استماع که در فوریه 2017 آغاز شد و نزدیک به 2.5 میلیون صفحه مدرک را پردازش کرد.

 بیش از 6 هزار قربانی و بازماندگان سوء‌استفاده نیز تجربیات خود را به ـ«پروژه حقیقت» این تحقیق بازگو کردند.

این تحقیق می‌گوید یک نظرسنجی جنایی در سال 2019 نشان داد که 3.1 میلیون قربانی و بازماندگان سوء استفاده در انگلیس و ولز یا حدود 7.5 درصد از جمعیت 18 تا 75 ساله وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *