وضعیت بحرانی سرویس سلامت همگانی در انگلیس

13:55 - 07 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۲۷۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خدمات سلامت همگانی در انگلیس با بحران‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

خبرگزاری میزان - هفته گذشته، یک مرکز درمانی در انگلیس به خانواده یک بیمار مسن که پس از سه ساعت انتظار برای ورود به  بیمارستان در پشت آمبولانس جان خود را از دست داد، تسلیت گفت.

به گزارش «گاردین»، پزشکان برای مداوای این بیمار در خودرو بیرون آمدند، اما متأسفانه فایده‌‎ای نداشت؛ این روایتی است که به نظر می‌رسد باید تکان دهنده باشد، اما ممکن است به زودی در انگلیس رایج‌تر شود.

یکی از امدادگران ناشناس پس از آن با مجله «منچستر ایونینگ نیوز» درباره بیمارانی صحبت کرد که تا 8 ساعت در آمبولانس‌ها منتظر می‌مانند، در داخل آمبولانس‌ها مداوا می‌شوند، و سپس به خانه هدایت می‌شوند، بدون اینکه واقعاً موفق به عبور از درهای بیمارستانی شوند که ظرفیت آنها تکمیل است.

تنها در چند روز گذشته گزارش‌هایی در مجله خدمات بهداشتی انگلیس (HSJ) از یک بیمارستان «لیورپول» در طراحی مجدد راهرو به‌عنوان بخش بستری بیماران دیده شده است.

طی یادداشتی در این مجله، یک شهروند از حدود 10 ساعتی می‌گوید که برادر 91 ساله‌اش با کتف شکسته در راهروی این بیمارستان روی زمین دراز کشیده بود و منتظر آمبولانس بود.

این فرد متوجه شد که اخیراً در وست‌مینستر نیز موارد مشابه زیادی وجود داشته است.

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که سرویس سلامت ملی انگلیس (ان اچ اس) به بن‌بست رسیده و در بحران قرار دارد.

گزارش جدید کمیسیون کیفیت مراقبت انگلیس (CQC) وضعیت «به بن‌بست رسیده» مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی در انگلیس را آشکار کرده و می‌گوید که این بخش در میان بحران‌های بی سابقه تقاضا و نیروی کار، «نمی‌تواند به طور مؤثر عمل کند».

اعضای این کمیسیون، وضعیت سیستم بهداشتی را که در آن کار می‌کردند به عنوان «در بحران» توصیف کردند و همچنین ترس از خطر آسیب رساندن به افراد را به اشتراک گذاشتند. این امر نشان دهنده یک سابقه جدید نگران کننده در سرویس سلامت عمومی انگلیس است.

این گزارش در بخش دیگری به نارضایتی فزاینده مردم انگلیس و کارکنان از خدمات بهداشتی و مراقبتی این کشور و به رکورد تعداد افرادی که این بخش را ترک می‌کنند، اشاره می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *