هشدار شورای حقوق بشر سازمان ملل به انگلیس

10:12 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۵۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان ملل می‌گوید که انگلیس باید برای حل بحران‌های فقر، مسکن و نابرابری وارد عمل شود.

خبرگزاری میزان – شورای حقوق بشر سازمان ملل بیش از 300 توصیه به کشورهای مختلف ارائه کرده است.

به گزارش «گاردین»، در میانه بدتر شدن چشم انداز مالی برای میلیون‌ها نفر، کشورهای عضو سازمان ملل خواستار اقدام در مورد مسکن برای جلوگیری از بی خانمانی، امنیت غذایی بهتر برای کودکان و حقوق برابر برای افراد دارای معلولیت شدند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل پس از بررسی چهار ساله، 302 توصیه را در یک سند مکتوب منتشر کرد.

در این سند توصیه‌هایی به انگلیس، نیوزلند، سوئیس و کانادا مطرح شده است.

این گزارش در حالی منتشر شد که ده‌ها سازمان در انگلیس، از آکسفام گرفته تا اتحادیه صنفی مراقبت‌های بهداشتی، گفته‎اند که این کشور به تعهدات حقوقی بین‌المللی خود عمل نمی‌کند و  مدارس در انگلیس نسبت به بحران افزایش شمار کودکان گرسنه هشدار دادند.

بیش از 80 گروه شامل دیده بان حقوق بشر «جاست فیِر» طی نامه ای به وزارت دادگستری انگلیس از این نهاد خواستند که به خواسته‌های سازمان ملل توجه و طرح‌های خود را برای جایگزینی قانون حقوق بشر لغو کند.

در اوایل ماه جاری، گزارشگر سازمان ملل در مورد فقر شدید، به «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس گفت که راه انداختن موج جدیدی از ریاضت اقتصادی می‌تواند تعهدات بین المللی حقوق بشر انگلیس را نقض کرده و گرسنگی و سوء تغذیه را افزایش دهد.

کشورهای مختلف در نشست اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست‌هایی از انگلیس ارائه کردند.

رومانی از دولت انگلیس خواست که اجرای یک استراتژی فقر اضطراری است که به تاثیر افزایش هزینه‌ها بر اهداف فقر کودکان و دسترسی به مسکن اجتماعی مقرون‌به‌صرفه، قابل دسترس و فرهنگی بپردازد؛ برزیل گفت که انگلیس باید امنیت غذایی، به ویژه برای کودکان خردسال، نوجوانان و افراد دارای معلولیت را بهبود دهد؛ سوئیس در مورد قانونی بودن طرح اعزام پناهجویان به رواندا هشدار داد؛ و نیوزلند گفت که دولت انگلیس باید سیاست‌ها و اقداماتی را برای از بین بردن تبعیض علیه اقلیت‌ها ارائه کند.

بنیاد «جوزف رونتری» اعلام کرد که یک سوم مصرف‌کنندگانی که در ماه اکتبر توسط آژانس استانداردهای غذایی مورد بررسی قرار گرفتند، محصولاتی را مصرف کرده‌اند که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است، زیرا توانایی خرید مواد غذایی جدید را نداشتند و یک‌چهارم از مصرف‌کنندگان غذای سرد مصرف می‌کردند، زیرا توانایی مالی آشپزی کردن را نداشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *