کشته شدن یک مهاجر دیگر در مرزهای آمریکا

14:14 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۵۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند نگران کننده مرگ و میر مهاجران در مرزهای آمریکا و مکزیک که پیش از این رکورد زده، همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - گزارش ها حاکی از آن است که یک مهاجر مکزیکی توسط ماموران گشت مرزی آمریکا با شلیک گلوله کشته شده است.

«مانوئل گونزالس موران» 33 ساله که در «ال پاسو»، تگزاس بازداشت شده بود، اخیرا از سوی ماموران مرزی هدف گلوله قرار گرفته و به قتل رسید.

آنها او را به اتهام ورود مجدد بدون اجازه به آمریکا بازداشت کرده بودند؛ وی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده که این فرد با سلاح سرد به سمت ماموران حمله کرده است.

با این وجود بسیاری از کارشناسان درباره میزان استفاده از خشونت علیه صدها هزار مهاجری که در مرزهای جنوبی این کشور حضور دارند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

یک هفته قبل از قتل «گونزالس»، یک شهروند آمریکایی در یکی از بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا به دو مکزیکی در حدود 90 مایلی «ال پاسو»، تیراندازی کرد.

این رویدادها در حالی اتفاق می‌افتد که تعداد مهاجران ناامیدی که در تلاش برای ورود به آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، همچنان در حال افزایش است.

به گزارش «بازفید»، تعداد مرگ و میر مهاجران در امتداد مرز آمریکا و مکزیک در حال افزایش است و فعالان حقوق بشری و محققان می‌گویند این امر نتیجه سیاست‌های سخت مهاجرتی از سوی آمریکاست.

اخیرا رسانه‌‎های آمریکا گزارش دادند که حدود 800 مهاجر در سال مالی 2022 در مرزهای آمریکا جان خود را از دست داده‌اند؛ این رقم بسیار کمتر از آمار واقعی است.

گزارش آوریل 2022 از دفتر پاسخگویی دولت آمریکا نشان می‎دهد که گشت مرزی این کشور اطلاعات کاملی در مورد مرگ و میر مهاجران به کنگره جمع آوری، ثبت یا گزارش نکرده است.

خطرات تلاش برای ورود به آمریکا توجه افکار عمومی را در ماه ژوئن به خود جلب کرد، زمانی که مقام‎ها جسد 53 مهاجر را کشف کردند که در یک کامیون در حومه «سن آنتونیو» جان باخته بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *