رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرگردانی هزاران کودک بدون همراه در مرزهای آمریکا

13:04 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۵۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اداره گمرک و حفاظت مرکزی آمریکا می‎گوید که در سال مالی 2022 حدود 130 هزار کودک بدون همراه به این کشور وارد شده‌اند.

خبرگزاری میزان - بر اساس آمارهای داخلی فدرال آمریکا نزدیک به 130 هزار کودک مهاجر در سال مالی 2022 وارد سیستم پناهجویی دولت آمریکا شده‎اند.

 به گزارش شبکه خبری «سی‌بی‌اس»، این بالاترین رکورد ثبت شده از ورود خردسالان بدون همراه در امتداد مرز جنوبی آمریکا به شمار می‌‎رود.

این آمار از 122 هزار خردسال بدون همراهی که در سال مالی 2021 وارد سیستم پناهجویی این کشور شده بودند فراتر رفته است.

با این حال دولت آمریکا آمادگی مواجهه با موج گسترده کودکان پناهجو را نداشته و طی سال‌های اخیر بازداشتگاه‌‎های مرزی شاهد حضور روزافزون کودکان بوده‌اند.

این آمار همچنین تعداد کودکانی را که در سال 2014 و 2019 وارد آمریکا شده‌‌اند، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ زمانی که دولت‌های «اوباما» و «ترامپ» در تلاش برای رسیدگی به تعداد بی‌سابقه کودکان بازداشت شده در بازداشتگاه‌‎های مرزی آمریکا بودند.

رکورد تعداد خردسالان بدون همراهی که توسط مقامات مهاجرت فدرال آمریکا طی 12 ماه گذشته پردازش شده‌اند، بخشی از ورود گسترده مهاجران در امتداد مرز جنوبی آمریکاست که چالش‌های انسانی، عملیاتی و سیاسی وخیمی را به همراه داشته است.

طی سال‌های اخیر اقدامات دولت آمریکا در زمینه مهاجرت، مشکلات بسیاری را برای مهاجران به همراه داشته است؛ دولت آمریکا در سال 2020 با استفاده از یک دستور بهداشت عمومی در دوران کرونا که با عنوان 42 شناخته می‌شود، زمینه را برای اخراج سریع بیش از 15 هزار کودک مهاجر بدون همراه از آمریکا فراهم کرد.

از دیگر سیاست‌‎های آمریکا در سال‌های اخیر جدا کردن کودکان از والدین آنها در مرزها بوده که با انتقادات بسیاری همراه شد؛ علاوه بر این بازداشت کودکان در مرزهای آمریکا و نگهداری آنها در شرایطی نامناسب نیز با انتقادات گسترده‌‎ای از سوی نهادهای حقوق بشری همراه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *