نگاهی به وضعیت بحرانی مهاجران در مرزهای آمریکا

9:12 - 29 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۰۶۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ویدئوها و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که هزاران مهاجر در مرزهای آمریکا در وضعیتی بحرانی به سر می‌برند.

خبرگزاری میزان - بیش از دو هزار مهاجر که در شرایط غیرانسانی در بحبوحه زمستان سخت پیش رو زندگی می‌کنند، اردوگاه موقتی در مرز آمریکا و مکزیک ایجاد کردند.

به گزارش «اسپوتنیک»، آنها منتظرند تا ببیند که آیا رئیس جمهور آمریکا سیاست معروف به عنوان 42 را که اخراج فوری مهاجران را مجاز می‌داند، لغو خواهد کرد یا خیر.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) این سیاست را در دادگاه به چالش کشیده و برای مدت کوتاهی آن را لغو کرد، اما یک قاضی آمریکایی دیگر این اقدام را مجددا اجرا کرد و به دولت بایدن پنج هفته فرصت داد تا برای دریافت هزینه‌های سنگین پیش‌بینی شده آماده شود.

هر روز حدود 500 نفر از مرزهای آمریکا عبور می‌کنند و روزانه ده‌ها مهاجر در آمریکا را می‌توان مشاهده کرد که از مکزیک توسط پرسنل گمرک و حفاظت مرزی آمریکا پردازش می‌شوند.

اردوگاه‌های مرزی آمریکا با شرایطی کاملا غیربهداشتی و مملو از زباله با بوی متعفن هستند و با دمای سردی که به آرامی در صحرای مرتفع منطقه «ال پاسو»، تگزاس، فراگیر می‎شود، مواجه است.

آمریکا از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» در ژانویه 2021، دو رکورد متوالی عبور غیرقانونی پناهجویان را داشته است؛ بر اساس گزارش اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، بیش از دو میلیون عبور غیرقانونی به این کشور در سال مالی 2022 ثبت شده است.

شرایط در اردوگاه‌های مرزی نیز به همین ترتیب چالش‌برانگیز است؛ هر چادر در اردوگاه مرزی با ده‌ها پتو پر شده است، زیرا آنها می‌خواهند در برابر دمای انجماد که بیشترین ضربه را در شب می‌زند، در امان بمانند و در هفته‌های آینده دمای هوای سردتر نیز پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *