کلاف سردرگم موضوع پذیرش پناهجو در سیستم مهاجرتی آمریکا

13:25 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۷۱۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم ناکارآمد پناهجویی آمریکا، مهاجران بسیاری را در مرزهای این کشور با بحران مواجه کرده است.

خبرگزاری میزان - طرح ظالمانه «ران دیسنتیس»، فرماندار فلوریدا برای فریب و انتقال پناهجویان آسیب‌پذیر از جنوب آمریکا به «ماساچوست»، یک نقطه پایین جدید در جنگ فرهنگی مهاجرت است.

به گزارش «گاردین»، بحران پناهجویان آمریکا راه‌حل‌های انسانی می‌طلبد، اما بحث سیاست‌ها با سیاست ترس و نژادپرستی به بن‌بست رسیده است؛ جمهوری‌خواهان آمریکا به خاطر مزیت سیاسی در مورد این موضوع ایستادگی می‌کنند، در حالی که بسیاری از دموکرات‌ها ترجیح می‌دهند موضوع را تغییر دهند.

بسط مهاجرت برای اصلاح یک سیستم ورشکسته که دعوت به عوام‎فریبی می‌کند، ضروری است؛ راه‌های قانونی در دسترس کمی برای مهاجران و پناهجویان در آمریکا وجود دارد.

افرادی که درصدد ورود به آمریکا هستند در روندهایی منتظر می‌مانند که سال‌ها یا دهه‌ها طول می‌کشد یا بسیاری از این افراد اصلا مسیر مهاجرت ندارند.

بدون هیچ گزینه دیگری، مهاجران هزاران مایل را طی می‌کنند و با خطر مرگ برای درخواست پناهندگی مواجه می‌شوند.

طبق قوانین بین‌المللی و قوانین داخلی آمریکا، پناهجویانی که وارد این کشور می‌شوند باید به پرونده‌های آنها رسیدگی شود؛ اگر مهاجران آسیب‌پذیر بتوانند بدون انجام سفرهای خطرناک در سراسر قاره‎ها به دنبال پناهندگی بروند، وضعیت بهتری خواهند داشت.

برخلاف ادعاها مبنی بر اینکه آمریکا کشوری پذیرای پناهجویان است، این کشور در حال حاضر از نظر سهم جمعیتی که مهاجر هستند از بسیاری از کشورها عقب‌تر است.

سیاست فعلی آمریکا هیچ راهی را برای افرادی که آواره شده‌اند، ارائه نمی‌دهد؛ آمریکا سهم زیادی در تغییرات آب و هوایی دارد، در حالی که کشورهای جنوب جهانی بدترین اثرات این تغییرات را متحمل می شوند.

آمریکا اکنون یک دستگاه وسیع و گسترده امنیتی مرزی را بدیهی می‌داند که مهاجران را زیر نظر گرفته و بازداشت می‌کند و برای شرکت‌هایی که به نوبه‌ی خود کمپین‌های سیاستمداران بومی‌گرا را تأمین مالی می‌کنند، سود ایجاد می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که احزاب چپ در اروپا که دیدگاه‌های محدودکننده را پذیرفته‌اند، جایگاه راست افراطی را مشروعیت بخشیده و تقویت می‌کنند.

فاطمه سرلک

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *