وضعیت بحرانی کودکان بدون همراه در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا

9:17 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۹۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا برای کودکان مهاجر مناسب نیست و با این وجود مقامات از بهبود این وضعیت خودداری می‌کنند.

خبرگزاری میزان – برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که کودکان مهاجر در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا بسیار بحرانی است.

«مارشال پراجکت» بر اساس داده‌های مربوط به بازداشت همه کودکان زیر 18 سال، از جمله خردسالانی که بدون پدر و مادر وارد آمریکا شده و کودکان بدون همراه نامیده می‌شوند، و کسانی که با خانواده‌های خود از مرزهای این کشور عبور کرده‌اند، تجزیه و تحلیل‌هایی را انجام داده است.

این داده‌ها از طریق درخواست‌های آزادی اطلاعات از گمرک و حفاظت مرزی، آژانس بزرگ‌تری که بر گشت مرزی نظارت می‌کند، به‌دست آمده و از فوریه 2017، تا ژوئن ۲۰۲۱، متغیر است.

در سال‌های اخیر، گزارش‌های عمومی از بازداشت کودکان توسط گشت مرزی آمریکا تنها شامل کودکان زیر سن قانونی بدون همراه بود و ده‌ها هزار کودک در خانواده‌ها که بازداشت می‌شوند را حذف کرده است.

این در حالی است که آژانس گمرک و حفاظت مرزی آمریکا از اظهار نظر در مورد این یافته‌ها خودداری کرده است.

دستور اضطراری عنوان 42 که برای اولین بار توسط «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در مارس 2020 در آغاز همه‌گیری کرونا فعال شد، به ماموران مرزی اجازه می‌دهد تا پناهجویان غیرقانونی را فورا و بدون هیچ گونه اقدام قانونی یا شانسی برای دریافت پناهندگی اخراج کنند.

مقامات آمریکا به خوبی می‌دانند که بیشتر ایستگاه‌های گشت مرزی مانند بازداشتگاه‌های پلیس ساخته شده‌اند، با سلول‌های بدون امکاناتی که برای چند دهه پیش طراحی شده بودند؛ زمانی که اکثر مهاجران که برای عبور بدون مجوز دستگیر می‌شدند مردان بزرگسال بودند و احتمالاً برای مدت کوتاهی بازداشت و به سرعت اخراج می‌شدند.

اما در حال حاضر کودکان نیز در این مراکز بازداشت می‌شوند و به طور غیر قانونی مدت طولانی را در این بازداشتگاه‌ها سپری می‌کنند.

شرایط اسفبار در بسیاری از ایستگاه‌های مرزی منجر به گزارش‌های مداوم از بی‌توجهی به کودکان و سوء استفاده از آنها شده است.

برای بهبود شرایط کودکان در تاسیسات گشت مرزی، یا به طور کلی جلوگیری از پایان یافتن بازداشت آنها، اقدامات بسیار کمی صورت گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *