رشد خشونت پلیس آلمان علیه سیاه پوستان و پناهجویان

12:27 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۷۱۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس آلمان بحرانی جدی است که کمتر در گزارش‌ها به آن پرداخته می‌شود.

خبرگزاری میزان – در حالی که خشونت پلیس آلمان به مرز بحران رسیده است، قربانیان خشونت پلیس در آلمان به سیستم قضایی این کشور اعتمادی ندارد.

به گزارش «آناتولی»، به باور کارشناسان، خشونت پلیس در آلمان یک مشکل جدی است، اما موارد زیادی از این مشکل یا گزارش نمی‌شوند یا این که به درستی مورد بررسی و مجازات قرار نمی‌گیرند.

آن‌ها تاکید دارند که بسیاری از قربانیان خشونت پلیس آلمان به سیستم قضایی این کشور اعتماد ندارند؛ ضمن این که دولت به اندازه کافی برای رسیدگی به خشونت پلیس اقدام نمی‌کند.

آمارهای رسمی سالانه اداره پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA)، فقط اطلاعات محدودی را ارائه می‌دهد.

با وجود این، در حال حاضر تخمین زده می‌شود که سالانه هزار و 500 تا 2 هزار مورد خشونت پلیس در آلمان وجود دارد.

با وجود این، براساس تحقیقات انجام شده توسط نهادهای مستقل تعداد موارد گزارش نشده خشونت پلیس احتمالا بسیار بیشتر است و می‌تواند حتی 5 برابر بیشتر از آمار رسمی باشد.

یک افسر سابق پلیس و کارشناس امنیتی آلمان می‌گوید: بسیاری از قربانیان در گزارش دادن چنین حوادثی با مشکل مواجه هستند یا به مقامات اعتماد ندارند؛ تعداد موارد گزارش نشده در هر زمینه ای از جنایات زیاد است؛ موارد کمی گزارش می‌شوند، زیرا شهروندان نیز متوجه شده اند که گزارش آن‌ها فایده چندانی ندارد، دادسراها کار کمی انجام می‌دهند، هزینه سنگینی ایجاد می‌شود و اصلا به عنوان شاهد احضار نمی‌شوند؛ اغلب قربانی در موقعیتی قرار می‌گیرد که تقریبا امکان ندارد بتواند علیه افسران پلیس طرح اتهام کند.

به گفته کارشناسان، مهاجران، پناهجویان و سیاهپوستان اغلب به شکلی نامتناسب تحت تاثیر خشونت پلیس آلمان قرار می‌گیرند.

یکی از موسسان کارزار برای قربانیان خشونت پلیسی نژادپرستانه  (KOP)، می‌گوید: دادستان‌های آلمان معمولا زمانی که قربانیان خشونت پلیس را گزارش می‌دهند، در کنار پلیس قرار می‌گیرند؛ این نگرش برای بسیاری از مردم یک عامل دلسرد کننده بوده است.

وی در بخش دیگری گفت: تعداد بسیار کمی از مهاجران و اعضای جامعه سیاه پوست به پلیس و عدالت در آلمان ایمان دارند... که اگر پرونده‌هایی را علیه پلیس ثبت کنند، می‌توان هر کاری انجام داد یا نتیجه مثبتی حاصل می‌شود؛  نژادپرستی ساختاری گسترده است و در داخل اداره پلیس و در سیستم عدالت کیفری بیداد می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *