رتبه بالای آلمان در شاخص گروه‌های مافیایی

11:03 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۱۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تبهکاری طایفه ای در آلمان در حالی به رشد خود ادامه می‌دهد که همچنان از سوی مقام‌های این کشور چندان مورد توجه و نگرانی قرار نمی‌گیرد.

خبرگزاری میزان – تبهکاری طایفه ای در آلمان به روندی نگران کننده در این کشور مبدل شده است.

به گزارش « globalinitiative»، تبهکاری طایفه ای در آلمان طی سال‌های اخیر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

اگرچه جرایم جنایی ارتکابی توسط قبیله‌ها نسبت اندکی از مجموع جرایم در سراسر کشور در سال 2020 را تشکیل می‌داد، اما تاثیر این جنایت‌ها از جمله سرقت جواهرات تاریخی به ارزش بیش از 113 میلیون دلار در سال 2019 سبب می‌شود، این پدیده در حال رشد به شدت مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس شاخص جهانی جرم سازمان یافته ابتکار جهانی علیه جرایم سازمان یافته فراملی 2021، آلمان در شاخص «گروه‌های مافیایی» امتیاز بازیگر جنایتکار ۵.۰۰ دارد که یکی از بالاترین‌ها امتیازها برای کشورهای اروپای غربی و بالاتر از میانگین جهانی ۳.۸۹ است.

در عین حال، امتیاز بازیگران خارجی جنایتکار آن 6.50 محاسبه شد که بالاتر از میانگین جهانی (5.27) است.

در آلمان، گروه‌های مافیایی (یعنی جنایتکاران سازمان‌یافته با نام‌های شناخته‌شده، سرکردگی مشخص، کنترل سرزمینی و عضویت قابل شناسایی) شامل گروه‌های خارجی و داخلی، مانند به اصطلاح سازمان‌های طایفه ای تبهکار است.

این تبهکاران طایفه ای عمدتا به صورت خانوادگی مرتکب جرایمی مانند سرقت مسلحانه، سرقت، بمبگذاری در دستگاه‌های خودپرداز، پولشویی و قاچاق مواد مخدر می‌شوند.

تبهکاران مذکور به دلیل ساختارهای فشرده خود بر اساس پیوندهای خانوادگی و البته بیش از همه به دلیل رفتار تهاجمی خود نسبت به پلیس و دیگر سازمان‌های دولتی شناخته می‌شوند.

تبهکاری طایفه ای آلمان یک پدیده منحصر به فرد داخلی نیست؛ اما هنوز تعریف مشخص و توافق شده ای برای آن وجود ندارد.

تبهکاران طایفه ای در آلمان به عنوان خرده فرهنگ‌های قومی شناخته می‌شوند که عمدتا شامل خانواده‌های گسترده هستند؛ ساختار این گروه‌ها شبیه مافیای ایتالیاست و برخی از این گروه‌ها تا 2 هزار و 500 عضو دارند که اساس عضویتشان خون است؛ آن‌ها اغلب از سیستم پرداخت غیررسمی حواله برای انتقال پول به آن سوی مرزها استفاده می‌کنند؛ با وجود آن که همه اعضای طایفه‌های خاص در جرم و جنایت دخالت ندارند اما به حمایت از هم تمایل آشکار نشان می‌دهند.

اگرچه بیشتر فعالیت‌های جنایی طایفه ای در آلمان انجام می‌شود، اما طبق گزارش پلیس جنایی فدرال در سال 2020، 29 پرونده جنایی سازمان‌یافته وجود داشت که در آن اعضای طایفه‌های تبهکار آلمانی در کشورهای دیگر فعال بودند.

واکنش دولت آلمان به این مشکل تاکنون کارآمد نبوده است و از این جهت همواره مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *