رشد فرهنگ سفیدبرترپنداری آمریکایی در میان افسران پلیس اروپایی

10:03 - 20 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۲۳۲۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها از رشد فرهنگ افراط گرایی در میان نیروهای پلیس کشورهای اروپایی خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان – افسران پلیس در کشورهای اروپایی محتواهای نژادپرستانه را با پروفایل « thin blue line» منتشر می‌کنند که نشان دهنده ارتباط آن‌ها با سفیدبرتر پنداری افسران پلیس آمریکاست.

به گزارش «گاردین»، گزارش جدید موسسه روابط نژادی (IRR) که درباره به اشتراک گذاشته شدن محتواهای نژادپرستانه و راستگرای افراطی از سوی پلیس اروپا منتشر شد، در مورد رشد فرهنگ افراط گرایی در میان نیروهای پلیس در کشورهای اروپایی هشدار داد.

براساس گزارش مذکور در حالی که پلیس انگلیس از رشد روزافزون افراط گرایی رنج می‌برد، 81 درصد از افسران پلیس در فرانسه گفته بودند که به «مارین لوپن»، سیاستمدار راست افراطی رای می‌دهند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که پروفایل و هشتگ « thin blue line» در فیدهای توییتر افسران پلیس به ویژه در انگلیس به وضوح دیده می‌شوند؛ پروفایل « thin blue line» افسران بازنشسته و در حال خدمت در آمریکا نماد جنبش «جان‌های آبی مهم است» براساس ملی گرایی افراطی است.

در فرانسه، بلژیک، آلمان و مجارستان، افسران بلندپایه سابق پلیس به نامزدهای راست افراطی در انتخابات شهرداری و پارلمان تبدیل شده اند.

در انگلیس مجموعه ای از پرونده‌ها اخیرا به اعتبار پلیس که از مدت‌ها پیش به نژادپرستی نهادی متهم بود، آسیب زده است؛ از جمله آن‌ها پرونده مربوط به اشتراک گذاشتن و به تمسخر گرفتن تجاوز و قتل سیاهپوستان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که گرایش‌های اقتدارگرایانه و نژادپرستی تثبیت شده در پلیس کشورهای اروپایی مشمول مصونیت از مجازات می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *