کسب درآمد هنگفت شرکت‌های آمریکایی از زندانیان و خانواده آنها

10:28 - 01 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۷۷۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های آمریکا به طور معمول با روش‌های مختلف اقدام به کسب درآمد از زندانیان و خانواده‌های آنها می‌کنند.

خبرگزاری میزان - زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا به طور معمول با شرکت‌های خصوصی قرارداد می‌بندند تا خدماتی مانند تماس تلفنی، انتقال پول، کارت آزادی و خدمات دیگر ارائه کنند

تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و افشا می‌کند که مقامات زندان‌ها از روش‌های مختلف اقدام به کسب درآمد از زندانیان می‌کنند.

به گزارش اندیشکده آمریکایی «prisonpolicy»، حبس دسته جمعی نه تنها ناعادلانه است، بلکه یک تجارت بزرگ است؛ تصادفی نیست که زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا در چند دهه گذشته پر شده است.

آمریکا در میان کشورهای جهان بیشترین زندانی را دارد و این فرهنگ، ریشه در برده داری و قوانین نژادپرستانه «سخت در برابر جنایت» دارد که در دهه 1970 تصویب شد.

در حالی که این سیستم برای افراد زندانی، خانواده‌ها و جوامع آنها درد و رنج زیادی ایجاد می‌کند، افرادی هستند که فکر می‌کنند این روند به خوبی کار می‌کند؛ کسب‌وکارهای خصوصی که خدمات (مثلا غذا و مراقبت‌های بهداشتی) به زندان‌ها و بازداشتگاه‌‌ها ارائه می‌کنند، میلیاردها دلار از حبس‌های دسته‌جمعی درآمد کسب می‌کنند.

  این امر انگیزه‌ای قوی برای آنها ایجاد می‌کند تا مطمئن شوند که میلیون‌ها آمریکایی همچنان در حبس می‌مانند؛ بنابراین، جای تعجب نیست که این کسب‌وکارها مبالغ زیادی را برای لابی کردن هزینه می‌کنند و این امر پنجره جدیدی را برای قانون‌گذاران در جهت حمایت از سیاست‌هایی که جمعیت زندان‌ها را بالا نگه می‌دارند، باز می‌کند.

با افزایش جمعیت زندان‌های آمریکا، صنعت ضمانت‌نامه و وثیثه نیز افزایش یافته است؛ بیشتر افزایش زندانیان در بازداشت‌های پیشاز محاکمه و حبس کردن افراد بیگناه قانونی در انتظار محاکمه روی داده است و بیشتر این افراد تنها به این دلیل در زندان هستند که توانایی پرداخت وثیقه را ندارند.

صنعت ضمانت‌نامه و وثیقه هر ساله حدود 1.4 میلیارد دلار هزینه غیرقابل استرداد جمع‌آوری می‌کند که بسیاری از خانواده‌ها را عمیق‌تر به فقر می‌کشاند.

شرکت‌های مخابراتی آمریکا نیز این روند را دوست دارند، که به ارزش کل این صنعت حدود 1.2 میلیارد دلار کمک کرده است اما هزینه‌ها را برای افراد زندانی و خانواده‌های آنها افزایش می‌دهد.

شارژ بیش از یک دلار در دقیقه امری عادی است اما در برخی از ایالت‌ها تنها برای یک تماس 15 دقیقه‌ای با زندانی، قیمت‌ها به 25 دلار نزدیک می‌شود؛ با این قیمت‌های بسیار بالا، خانواده‌های کم درآمد اغلب باید بین صحبت با عزیزان خود و پرداخت صورت حساب آنها تصمیم بگیرند.

عرضه اقلامی مانند غذا، نوشیدنی، و محصولات بهداشتی به زندان‌ها در آمریکا یک تجارت پرسود است که هر سال دستکم 1.6 میلیارد دلار درآمد دارد.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی زندان‎های آمریکا یک آشفتگی بزرگ است؛ با این حال، از منظر سودجویی، به نظر می‌رسد همه چیز به خوبی پیش می‌رود. شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند سالانه حدود 1.4 میلیارد دلار از زندانیان بیمار سود می‌برند. این در حالی است که سابقه آنها در زمینه ارائه خدمات و مراقبت‌های بهداشتی کافی به زندانیان فاجعه‌بار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *