افزایش فاصله نرخ بازداشت سیاهپوستان آمریکایی در مقایسه با سفیدپوستان

13:56 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۳۳۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که نرح بازداشت سیاهپوستان در آمریکا فاصله بسیار زیادی با نرخ بازداشت سفیدپوستان دارد.

خبرگزاری میزان - تجزیه و تحلیل جدید داده‌های ایالتی نشان می‌دهد که شکاف بین سیاهپوستان و سفیدپوستان آمریکایی که در زندان‌های ایالتی این کشور حبس طولانی مدت سپری می‌کنند، در حال افزایش است.

به گزارش «گاردین»، بین سال‌های 2005 تا 2019، سهم سیاهپوستان آمریکایی که به تازگی به بیش از 10 سال زندان محکوم شده‌اند، از حدود 13 درصد در سال 2005 به 19 درصد در سال 2019 افزایش یافته است.

بر اساس گزارش جدید شورای عدالت کیفری، یک اندیشکده غیرحزبی آمریکا، این رقم برای سفیدپوستان در مدت مشابه از حدود 12 درصد به 15 درصد افزایش یافته است.

این گزارش که اولین مورد از مجموعه گزارش‌های شورای عدالت کیفری آمریکاست، داده‌های ۲۹ ایالت برای وزارت دادگستری آمریکا را تجزیه و تحلیل می‌کند که بیش از نیمی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

سیاهپوستان آمریکایی بیشتر از آمریکایی‌های سفیدپوست به دلیل جرایم خشونت‌آمیز مانند قتل، تجاوز و آزار جنسی، و همچنین سرقت و دزدی به زندان محکوم می‌شوند؛ برای احکام مربوط به مواد مخدر، تغییری بین سال‌های 2005 و 2019 رخ داده است؛ آمریکایی‌های سفیدپوست در سال 2005 بیشتر احتمال داشت که محکومیت‌های حبس طولانی‌تری دریافت کنند، اما تا سال 2019 سیاهپوستان آمریکایی سهم بیشتری را به خود اختصاص دادند.

یک کارشناس آمریکایی در این باره می‌گوید «رنگین پوستان برای جرم‌های مشابه محکومیت‌های شدیدتری دریافت می‌کنند.»

حتی با کاهش جرم و جنایت به طور کلی برای دهه‌ها، تفاوت در مجازات‌های طولانی مدت افزایش یافته است، نه تنها در داخل سیستم زندان ایالتی، بلکه در تمامی سیستم قضایی آمریکا.

اما محققان همچنین دریافتند که مردان 72 درصد بیشتر از زنان به حبس‌های طولانی مدت در آمریکا محکوم می‌شوند؛ درصد افراد بالای 55 سال که به زندان محکوم شده‌اند از سال 2005 تا 2019 بیش از دو برابر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *