فرهنگ کار اجباری و برده‌داری در آمریکا

15:22 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۱۰۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
علیرغم اینکه مقامات آمریکا اتهاماتی را علیه کشورهای دیگر مطرح می‌کنند اما واقعیت این است که برده‌داری و کار اجباری همواره ریشه در فرهنگ این کشور داشته است.

خبرگزاری میزان – در واقع کار اجباری و برده‌داری، بیماری مزمن آمریکاست که قدمت آن تا زمان تأسیس این کشور باز می‌گردد، امروز نیز جریان دارد و بدتر از همیشه است.

به گزاش «شینهوا»، در حقوق بین الملل تعریف روشنی از کار اجباری وجود دارد؛ از دهه 1930، مجموعه‌ای از کنوانسیون‌ها، پروتکل‌ها و سایر اسناد، استانداردهایی تعیین و تعریف روشنی از کار اجباری در حقوق بین‌الملل ایجاد کرده‌اند.

طبق آمار  سازمان بین‌المللی کار، آمریکا تنها 14 کنوانسیون بین‌المللی کار را تصویب کرده است که یکی از کمترین تعداد در میان کشورهای عضو است؛ این کشور تنها دو مورد از ده کنوانسیون اصلی را تصویب کرده و هنوز کنوانسیون کار اجباری 1930 را تا به امروز تصویب نکرده است.

کار اجباری در آمریکا با تأسیس این کشور متولد شده و رشد کرد و تجارت برده گناه اصلی آمریکا بود؛ هنگامی که آمریکا تأسیس شد، خون و اشک میلیون‌ها برده سیاه‌پوست فروخته شده به این کشور بود که به ایجاد ثروت عظیم و تکمیل انباشت اولیه سرمایه در این کشور کمک کرد.

برای کشوری با تاریخ 246 ساله، برده‌داری تقریبا در یک سوم از تاریخ آن قانونی بوده است؛ بر اساس پایگاه داده «تجارت برده ترانس آتلانتیک» و طبق آمار شرکت داده آلمانی  «استاتیستا»، حدود 700 هزار برده سیاه‌پوست در آمریکا وجود داشته است. از سال 1790 این آمار تا سال 1860 از 3.95 میلیون فراتر رفت و تنها کمتر از 490 هزار آفریقایی آمریکایی در کل این کشور آزاد بودند.

بردگان سیاه‌پوست، بدون غذا یا لباس کافی، مجبور به کار در شرایط سخت در آمریکا شدند؛ آنها به طرز بی‌رحمانه‌ای مورد استثمار قرار گرفتند و حتی بسیاری از آنها تا حد مرگ شکنجه شدند.

تحت خشونت وحشیانه برده‌داران، تولید پنبه در آمریکا تا سال 1860 به 130 برابر سال 1800 رسید؛ پشت افزایش سریع تولید پنبه، خون و اشک بردگان سیاه‌پوست نهفته است.

جامعه بین‌الملل مدت‌هاست که از کار اجباری در آمریکا انتقاد می‌کند؛ جامعه بین‌الملل از مدت‌ها قبل نگران کار اجباری در آمریکا بوده و از دولت این کشور می‌خواهد که به طور جدی در مورد مسائل مربوطه فکر کرده و به آن رسیدگی کند.

کار کودکان در بخش کشاورزی آمریکا لکه‌ای محو نشدنی در سابقه این کشور در اجرای کنوانسیون‌های بین‌المللی کار (ICL) به‌ویژه کنوانسیون‌های اساسی بوده است.

همچنین این مهم‌ترین نگرانی مکانیسم نظارت بر استانداردهای سازمان بین‌المللی کار در مورد اجرای کنوانسیون‌ها توسط آمریکاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *