زندانی آمریکایی: برده‌داری در زندان‌های آمریکا هرگز پایان نیافته است

12:20 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۷۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم زندان‌های آمریکا سیاست‌هایی ر ا در ساختار خود به کار گرفته که با معیارهای برده‌داری تطابق کاملی دارند.

خبرگزاری میزان – اطلاعات جمع‌آوری شده و روایت زندانیان از زندان‌‎های آمریکا واقعیت‌های فاجعه‌باری را برملا می‌کنند.

یک زندانی سابق آمریکایی در مصاحبه با «گلوبال تایمز» روایتی را از وضعیت زندان‌های آمربکا ارائه داده و می‌گوید «کمترین دستمزدی که گرفتم رقمی نبود. بالاترین حقوقی که من دریافت کردم ساعتی 75 سنت بود و سپس آنها 55 درصد از آن را می‌گیرند. اگر جواب منفی می‌دادم، 15 سال دیگر به حبس من افزوده می‌شد.»

اینگونه بود که «ساموئال براون» که 24 سال در زندان ایالتی کالیفرنیا گذرانده بود، در دوران حبس خود مشمول «بردگی مدرن» قرار گرفت.

اگرچه سیزدهمین متمم قانون اساسی آمریکا برده‎ داری را در این کشور ملغی کرد، اما در مورد بردگی غیر ارادی خلاء ایجاد کرد؛ این امر آمریکا را به «امپراتوری» برده داری مدرن تبدیل می‌‌کند.

«براون» می‌گوید «من 24 سال در سیستم زندان کالیفرنیا ماندم و زمانی که در زندان بودم، چندین کار انجام می‌دادم؛ آنها به مردم می‌گویند فردی که در زندان است حق دارد نه بگوید، اما این واقعیت نیست. اگر فردی بگوید نه، گزارش انضباطی 115 یا 128 را دریافت می‌کند که معادل شلاق امروزی است. بنابراین اینجا در آمریکا از جمله سیستم زندان کالیفرنیا، برده داری هرگز پایان نیافته است. »

سلسله بردگی ناگسستنی از زمان پیدایش در این کشور تا امروز وجود دارد؛ در زندان‌های این کشور از گزارش‌های انضباطی برای وادار کردن زندانیان به انجام کارها استفاده می‌کنند.

این زندانی آمریکایی در ادامه افزود «وقتی از شکنجه شدن فردی سخن به میان می‌آید، وقتی افسرانی دارید که کینه‌توز می‌شوند و زندگی روزمره را برای شما سخت می‌کنند؛ اگر نمی‌خواهید کاری را انجام دهید، رفتن به سلول تعیین شده، تامین نیازهای اولیه، دور زدن زندان، انجام کوچکترین کارها را برای شما دشوار می کنند. این نوعی شکنجه است.»

به گفته وی «در داخل بند روانی زندان، افراد علاوه بر تهدید به خودکشی، خود را مجروح می‌کنند.»

سال 1865، در پایان جنگ داخلی، متمم سیزدهم قانون اساسی آمریکا به تصویب رسید و ظاهرا برده داری را لغو کرد. این داستان رایجی است که مقامات آمریکا می‌گویند، اما در واقع این متمم، برده داری را لغو نکرد؛ کاری که انجام داد برده داری مشروط بود، و آنچه که مشروط بر آن بود یک سازه اجتماعی بود که به عنوان روند قانونی و متعاقب آن محکومیت جنایی شناخته می‌شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *