ثبت 23 مورد مرگ ناشی از گرما در زندان‌های آمریکا

8:03 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۹۲۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرا رسیدن فصل تابستان و بروز موج‌های گرما، زنگ خطر را برای زندانیان در آمریکا به صدا در می‌آورد.

خبرگزاری میزان – گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که دمای هوای داخل برخی از سلول‌های زندان‌ ایالت «تگزاس» به 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) رسیده است.

به گزارش «سی ان ان»، براساس گزارش دانشگاه « A&M» ایالت «تگزاس»، دمای هوای داخل برخی از سلول‌های زندان «تگزاس» به 110 درجه فارنهایت می‌رسد و دستکم در یک واحد دمای هوا به بالای 149 درجه فارنهایت (65 درجه سانتیگراد) رسید.

این گزارش همچنین می‎گوید که تنها 30 درصد از سلول‌های زندان «تگزاس» دارای تهویه مطبوع کامل هستند و این ایالت یکی از 13 ایالت آمریکاست که تهویه مطبوع در زندان براساس استانداردهای جهانی را ندارد.

گزارش مذکور هشدار داد که افزایش دما هوای سالانه و افزایش دمای روزانه به بیش از 100 درجه فارنهایت در «تگزاس»، سلامت کارکنان زندان‌ها و زندانیان را در معرض خطر قرار می‎دهد.

محققان این گزارش به مجلس نمایندگان آمریکا هشدار دادند که موج گرمای امسال می‌تواند عواقب فاجعه باری در زندان‌های «تگزاس» داشته باشد.

گزارش دانشگاه « A&M» ایالت «تگزاس» همچنین اعلام کرد که از سال 1998 تاکنون دستکم 23 مورد مرگ و میر ناشی از گرما در زندان‌های آمریکا ثبت شده و در سال 2018 دستکم 79 زندانی و نگهبان زندان بیماری‌های ناشی از گرما را گزارش داده اند.

 بیماری‌های مذکور شامل گرمازدگی، مشکلات تنفسی، گرفتگی عضلات، راش‌های پوستی، غش، ... بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *