تاکتیک‌های مرگبار رژیم صهیونیستی برای سرکوب خبرنگاران و رسانه‌های مستقر در فلسطین

10:55 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۳۳۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی به موازات خشونت‌های مداوم علیه فلسطینیان، تلاش گسترده‌ای برای سرکوب رسانه‌هایی می‌کند که این جنایات و خشونت‌ها را پوشش می‌دهند.

خبرگزاری میزان – خشونت‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد به گونه‌ای که تمامی گروه‌ها را هدف قرار داده و حتی روزنامه‌نگاران و نیروهای امدادی و پزشکان نیز از آن مستثنی نیستند.

به گزارش «واشنگتن پست»، تلاش رژیم صهیونیستی برای ساکت کردن روزنامه‌نگاران موضوعی جدید نیست و سابقه آن به چند دهه پیش بازمی‌گردد.

ماه می سال 2021 و در جریان نبرد 11 روزه غزه، سرانجام ارتش رژیم صهیونیستی یک مرکز رسانه‌ای را که گزارش‌های تکان دهنده‌ای از بمباران‌های این رژیم علیه زیرساخت‌های شهری در غزه به جهان بیرون مخابره می‌کرد، منهدم کرد.

رژیم صهیونیستی سی‌ونه سال پیش و در جریان جنگ لبنان در سال 1982 نیز قصد داشت هتلی را در مرکز شهر «بیروت»، پایتخت لبنان، منفجر کند که محل استقرار بیش از 100 خبرنگار بود.

شباهت‌های بین تاکتیک‌های رژیم صهیونیستی برای خاموش کردن پوشش رسانه‌های بین‌المللی از رفتار جنجالی خود در آن زمان و اکنون قابل توجه است.

در 15 ماه می سال 2021، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک ساختمان 12 طبقه را در شهر غزه که دفاتر رسانه‌های آسوشیتدپرس، الجزیره و تعدادی از خبرنگاران آزاد در آن قرار داشتند، بمباران کردند.

مقامات رژیم صهیونیستی این ساختمان را نه یک «برج رسانه‌ای» و یا «مرکز رسانه‌ای» بلکه محل «تجهیزات اطلاعات نظامی حماس» عنوان کردند.

آسوشیتدپرس اینگونه پاسخ داد که خبرنگاران، عکاسان و سایر پرسنل آن که در 15 سال گذشته در این ساختمان فعالیت داشته‌اند هرگز نشانه‌هایی از چنین «تجهیزات» ادعا شده از سوی رژیم صهیونیستی را ندیده‌اند.

این واکنش آسوشیتد پرس، رژیم صهیونیستی را برای ارائه مدارک لازم برای ادعای خود به چالش کشید اما این رژیم هیچ مدرکی برای ادعای خود ارائه نکرد.

ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان ساختمان تنها یک اخطار یک ساعته داد تا پیش از بمباران ساختمان از آن خارج شوند.

در ژوئن 1982، ارتش رژیم صهیونیستی اقدامی بسیار مشابه انجام داد؛ در جریان جنگ لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی که از پوشش رسانه‌ها ناراضی بود سعی در تخریب مرکزی داشت که رسانه‌ها در آن مستقر بودند.

«آریل شارون»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آن زمان، ابتدا کارزاری برای ارعاب خبرنگاران به منظور تخلیه دفاتر خود به راه انداخت و با هواپیما بیانیه‌هایی مبنی بر بمباران ساختمان رسانه‌ها در بیروت منتشر کرد.

مأموران رژیم صهیونیستی این خبر را پخش کردند که ارتش این رژیم حتی مطلع است که هر خبرنگار در کدام اتاق حضور دارد.

در جریان حمله سال 2021 به دفاتر رسانه‌ای در غزه، آسوشیتد پرس بیانیه‌ای منتشر و به دولت آمریکا، کنگره و مردم این کشور یادآوری کرد «آنچه ارتش اسرائیل انجام داد رویدادی فوق‌العاده نگران کننده بود.»

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ساختمان هدف قرار گرفته مقر تجهیزات ادعایی اطلاعات نظامی حماس بود، ارائه نداده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *