اخبار نگران کننده از رویکرد رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران فلسطینی

17:06 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۹۳۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها نشان می‌دهند که صهیونیست‌ها برای جلوگیری از افشای جنایت‌های خود به شکل سیستماتیک خبرنگاران فلسطینی را هدف قرار می‌دهند.

خبرگزاری میزان – وزارت اطلاعات فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال 2000 تاکنون مسئول کشته شدن دستکم 45 روزنامه نگار فلسطینی بوده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، 10 روز از شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی «الجزیره» به دست نظامیان صهیونیست در شهر «جنین» در میانه یورش صهیونیست‌ها به فلسطینیان می‌گذرد.

وزارت اطلاعات فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست از سال 2000 تاکنون بیش از 45 روزنامه نگار فلسطینی را به شهادت رسانده اند؛ بسیاری از آن‌ها در سال 2014 و در جریان عملیات «لبه حفاظتی» در غزه به شهادت رسیدند.

«رامی الخطیب»، خبرنگار و فیلمبردار فلسطینی ساکن «قدس اشغالی» که دو دهه در این عرصه فعالیت دارد، می‌گوید « این تنها موردی نیست که در آن روزنامه نگاران فلسطینی در حین پوشش درگیری‌ها در چند دهه اخیر آسیب دیده اند.»

وی افزود «من چیزهای وحشتناک زیادی را در حین پوشش درگیری‌ها دیده ام؛ اما ترسناک ترین شرایط در ماه رمضان امسال برای من اتفاق افتاد که درگیری‌های مسجد الاقصی را پوشش می‌دادم.»

«الخطیب» از جمله افرادی بود که در «مسجدالاقصی» از سوی نظامیان صهیونیست مورد حمله قرار گرفت.

وی گفت «سربازان اسرائیلی مرا به خوبی می‌شناسند؛ زیرا بارها مرا دیده اند؛ اما این امر مانع از ضرب و شتم من و صدمه زدن به سرم نشد؛ در مقطعی احساس کردم قصد آن‌ها کشتن من به شیوه ای وحشیانه و غیرانسانی است.»

«الخطیب» می‌گوید «این تنها باری نبود که با مرگ روبرو شدم؛ هر بار که درگیری‌ها در منطقه را پوشش می‌دهم با خطر مواجه می‌شوم و مشکل این است که خبرنگارانی مانند من هیچ محافظتی در برابر وحشیگری نیروهای امنیتی اسرائیل ندارند؛ البته که ما همه وسایل حفاظتی را داریم اما تضمینی نیست که قربانی نشویم؛ ببین چه اتفاقی برای شیرین افتاده است؛ آن کلاه مانع از نفوذ گلوله به جمجمه او نشد.»

اما تهدید مرگ فقط یکی از خطرات است؛ نگرانی دیگر خبرنگاران از دستگیر شدن است.

در اوایل سال جاری گزارش شد که رژیم صهیونیستی 17 روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای را به اتهام تحریک گزارش‌های آن‌ها علیه کابینه رژیم صهیونیستی در زندان نگه داشته است.

براساس اعلام سازمان حقوق بشری «آدامیر»، رژیم صهیونیستی از شیوه بازداشت خبرنگاران و زندانی کردن آن‌ها بدون محاکمه استفاده می‌کند.

«الخطیب» تاکید کرد «آن‌ها هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا ما را از گفتن حقیقت و اطلاع رسانی به مخاطبان فلسطینی و بین المللی در مورد جنایات خود باز دارند؛ این ترسناک است اما آن‌ها ما را متوقف نمی‌کنند.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *