سابقه طولانی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن خبرنگاران/ شهادت حدود 50 روزنامه‌نگار فلسطینی از سال 2000

10:38 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۶۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی در طول دهه‌های اخیر همواره اقدام به هدف قرار دادن خبرنگاران و روزنامه ‌نگارانی کرده که تحولات میدانی فلسطین را پوشش می‌دهند.

خبرگزاری میزان - «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه «الجزیره»، روز چهارشنبه، 21 اردیبهشت، از سوی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از ناحیه سر هدف اصابت گلوله مستقیم قرار گرفت و جان باخت.

این خبرنگار شبکه الجزیره در جریان پوشش میدانی درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در اردوگاه «جنین» هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

اما این نخستین بار نیست که نظامیان رژیم صهیونیستی اقدام به هدف قرار دادن خبرنگاران و حتی نیروهای امدادی می‌کنند.

به گزارش «آناتولی»، در سال 2021 و در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، «اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین» (PJS) گزارش داد که در جریان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دستکم 170 روزنامه‌نگار فلسطینی مجروح و 33 سازمان رسانه‌ای بمباران شدند.

«ناصر ابوبکر»، رئیس PJS گزارش داد که «دفاتر 33 سازمان رسانه‌ای در جریان حمله اسرائیل به غزه منهدم شد.»

در جریان این حمله هوایی رژیم صهیونیستی در ماه می سال 2021 چندین ساختمان که ده‌ها دفتر رسانه‌های خارجی از جمله آسوشیتدپرس و تلویزیون الجزیره را در خود جای داده بودند، ویران شدند.

«اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی» تاکید کرده که رژیم صهیونیسی سابقه طولانی در هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران را دارد.

این نهاد فلسطینی در سال 2020 با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که رزیم صهیونیستی از زمان شکل‌گیری انتفاضه الاقصی در سال 2000 بیش از 46 روزنامه نگار فلسطینی را هدف قرار داده و به شهادت رسانده است.

این بیانیه می‌گوید «اتحادیه سالانه بین 500 تا 700 حمله و جنایات اشغالگران صهیونیست علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی را رصد می‌کند و زمان آن فرا رسیده که این جنایات متوقف شود و کسانی که مرتکب این جنایات شده‌اند و کسانی که دستور صادر کرده‌اند، پاسخگو باشند.»

«اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین»، می‌گوید که همزمان با تجاوز 11 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، 337 مورد جرم و حمله علیه روزنامه‌نگاران را از سوی نظامیان صهیونیست تنها در طول چند هفته، مستند کرده است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران «با هدف ساکت کردن و جلوگیری از انتقال تصویر واقعی جنایات به جهان است.»

رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در هدف قرار دادن خبرنگاران دارد؛ کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران مستقر در نیویورک از سال 1992 تا سال 2020، 17 مورد تایید شده از کشته شدن روزنامه‌نگاران در اراضی اشغالی فلسطین را ثبت کرده و از این تعداد، 15 روزنامه‌نگار در اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست جان باخته‌‎اند.

سال 2014، زمانی که رژیم صهیونیستی حمله خود را به غزه انجام داد و بیش از دو هزار و 200 فلسطینی را به شهادت رساند، خونین‌ترین سال برای روزنامه‌نگاران در فلسطین بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *