هراس رژیم صهیونیستی از تشییع یک خبرنگار/ ضرب و شتم فلسطینیان در مراسم وداع با شیرین ابوعاقله

12:55 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۶۷۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تلاش رژیم صهیونیستی برای سرکوب تشییع کنندگان پیکر شیرین ابوعاقله بی نتیجه ماند و خشونت این رژیم بار دیگر توجه افکار عمومی جهان را به خود جلب کرد.

خبرگزاری میزان – مردم فلسطین روز جمعه با حضور گسترده خود پیکر «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره را تشییع کردند.

رژیم صهیونیستی که از پیش برای سرکوب این مراسم برنامه‌ریزی کرده بود به سمت حاضران در مراسم حمله کرد.

به گزارش «میدل ایست آی»، نیروهای رژیم صهیونیستی به عزادارانی که تابوت «شیرین ابوعاقله» را حمل می‌کردند یورش بردند اما با وجود حملات نظامیان رژیم صهیونیستی، هزاران نفر برای وداع با روزنامه‌نگار فلسطینی در شهر قدیمی قدس راهپیمایی کردند.

نظامیان صهیونیست روز جمعه و پیش از مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری «ابوعاقله»، نارنجک‌های بیهوش کننده شلیک کردند.

عزاداران فلسطینی اصرار داشتند که تابوت وی را از بیمارستان فرانسوی تا کلیسای کاتولیک قدس بر دوش خود حمل کنند.

پیش از اینکه فلسطینیان بتوانند محوطه بیمارستان را ترک کنند، نیروهای اشغالگر صهیونیست به آنها حمله کردند، آنها را عقب راندند، به حیاط بیمارستان یورش بردند و چندین فلسطینی را دستگیر کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در سرکوب رژیم صهیونیستی دستکم 14 نفر بازداشت و 33 نفر مجروح شدند.

«جیفارا البدیری»، خبرنگار شبکه الجزیره، همکار قدیمی و دوست نزدیک «ابوعاقله»، سرکوب شدید عزادارانی را که در بیرون بیمارستان جمع شده بودند، به طور زنده پوشش داده است.

وی در حالی که اشک می‌‎ریزد، می‌گوید «نیروهای اشغالگر در حال یورش به بیمارستان هستند؛ اکنون گلوله شلیک می‌کنند؛ ما اینجا در مورد یک بیمارستان صحبت می‌کنیم، نه یک منطقه درگیری.»

یکی دیگر از خبرنگاران الجزیره، گفت «شیرین حتی در هنگام مرگ خود، اقدامات نیروهای اشغالگر صهیونیست را افشا کرد.»

لحظاتی بعد، افسران صهیونیست عزاداران را مجبور کردند تا تابوت را در داخل خودرو قرار دهند و تنها در صورت عدم همراهی به آن اجازه خروج از بیمارستان را دادند.

افرادی که در بیمارستان می‌خواستند به این مراسم بپیوندند از حضور آنها جلوگیری شد.

هزاران مسلمان و مسیحی فلسطینی از مناطق مختلف اراضی اشغالی برای ادای احترام به این روزنامه‌نگار در کلیسای شهر قدیمی قدس حضور پیدا کردند.

افرادی نیز از جامعه فلسطینی در اراضی اشغالی از جمله «حیفا و ناصره» در این مراسم حضور داشتند.

قتل این روزنامه‌نگار، حملات به دیگر روزنامه‌نگاران و سرکوب روند تشییع جنازه او، فلسطینیان را در یک لحظه تاریخی از اتحاد گرد هم آورد.

نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در بیرون کلیسا تجمع کردند؛ آنها همچنین چندین نفر را که پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده بودند، دستگیر کردند و مورد حمله قرار دادند.

پیش از مراسم تشییع جنازه، نظامیان رژیم صهیونیستی محدودیت‌هایی را اعمال کرده بودند که فلسطینی‌ها آن را تلاشی برای برهم زدن مراسم و محدود کردن تعداد شرکت‌کنندگان توصیف کردند.

آنها پرچم فلسطین و تصاویر «ابوعاقله» را در مراسم تشییع جنازه ممنوع کرده بودند.

به گفته منابع محلی، نیروهای صهیونیست روز پنج شنبه به خانه «ابوعاقله» یورش بردند و تلاش کردند پرچم فلسطین را که به افتخار او نصب شده بود، بردارند.

از زمان شهادت «ابوعاقله»، نظامیان صهیونیست حضور گسترده خود را در قدس اشغالی حفظ کردند؛ با وجود محدودیت‌ها و سرکوب شدید، هزاران فلسطینی تاکید کردند که برای مراسم خاکسپاری جمع شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *