بحران‌های فزاینده مواد مخدر و خشونت مسلحانه در میان کودکان آمریکایی

8:58 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۷۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران‌های فزاینده مواد مخدر و خشونت مسلحانه در میان کودکان آمریکایی
مرگ‌ومیر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر و جراحت‌های ناشی از خشونت مسلحانه یکی از عوامل اصلی یتیم شدن کودکان در آمریکا است.

خبرگزاری میزان - مرگ‌ومیر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر و جراحت‌های ناشی از سلاح گرم در سال‌های اخیر در آمریکا به رکوردی تازه رسیده و برای کودکانی که با افزایش خطر از دست دادن والدین خود و مرگ خود مواجه هستند، بار مضاعف ایجاد کرده است.

براساس یک مطالعه که در مجله پزشکی جاما منتشر شده، در مجموع بیش از یک میلیون کودک در ۲ دهه گذشته یکی از والدین خود را به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر یا خشونت مسلحانه از دست داده‌اند. این وضعیت به‌طور قابل توجهی در طول زمان تشدید شده است. 

این مطالعه نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰ هزار کودک در آمریکا تنها در سال ۲۰۲۰ والدین خود را به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر یا خشونت مسلحانه از دست دادند. این نرخ تقریبا ۳ برابر بیشتر از سال ۱۹۹۹ است. 

این ۲ موضوع (مصرف بیش از حد مواد مخدر و خشونت مسلحانه) علت مرگ ۲۳ درصد از کل والدین جان‌باخته در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص دادند که در مقایسه با سال ۱۹۹۹ تقریبا ۲ برابر است.

اطلاعات مستقیمی در مورد تعداد کودکانی که یکی از والدین خود را بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر یا سلاح گرم از دست داده‌اند در دسترس نیست؛ بنابراین محققان برای این مطالعه داده‌های فدرال مرگ‌ومیر، داده‌های باروری و جمعیت‌شناسی را برای تخمین مقیاس مرگ والدین بر اثر این ۲ موضوع تجزیه و تحلیل کردند. 

محققان دریافتند که میانگین سنی افرادی که بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر یا جراحت‌های ناشی از سلاح گرم در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند، حدود ۴۲ سال است؛ سنی که در آن افراد احتمالا دارای فرزندان جوان یا نوجوان هستند.

داده‌های فدرال نشان می‌دهد که مرگ‌ومیر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در میان افراد در دوره میانی ۳۰ تا ۴۰ سالگی شایع‌ترین و سریع‌ترین افزایش را داشته و مطالعه جدید افزایش قابل توجهی را در تلفات والدین به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر نشان می‌دهد. 

براساس این مطالعه، حدود ۷۲ هزار و ۸۰۰ کودک در سال ۲۰۲۰ یکی از والدین خود را به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر از دست دادند که ۳۴۵ درصد بیشتر از ۱۶ هزار کودک در سال ۱۹۹۹ بود.

همچنین افزایش ۳۹ درصدی در کودکانی که یکی از والدین خود را به دلیل خشونت مسلحانه از دست دادند دیده می‌شود؛ این نرخ از ۱۸ هزار کودک در سال ۱۹۹۹ به ۲۵ هزار کودک در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

تحقیق‌های دیگر نشان داده است که از دست دادن والدین می‌تواند هم در کوتاه‌مدت و هم در درازمدت اثرهای منفی بر سلامت، آموزش و معیشت کودک داشته باشد.

رابین گورویچ، روانشناس و کارشناس دانشکده پزشکی دانشگاه دوک، گفت: از دست دادن والدین به دلیل مصرف بیش از مواد مخدر یا اسلحه می‌تواند بسیار سخت باشد.

در سال ۲۰۲۰، از هر هزار کودک سیاه‌پوست در آمریکا، یک نفر یکی از والدین خود را به دلیل خشونت مسلحانه از دست می‌دهد. این در حالی است که براساس مطالعه جدید، به‌طور میانگین در مجموع یک نفر از هر ۳ هزار کودک در آمریکا یکی از والدین خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *