دیوان لاهه درباره توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح رای صادر می‌کند

13:29 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۸۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دیوان لاهه درباره توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح رای صادر می‌کند
دیوان بین‌المللی دادگستری درباره درخواست آفریقای جنوبی برای توقف حمله رژیم صهیونیستی در رفح و دسترسی بلامانع مقامات سازمان ملل، سازمان‌های ارائه دهنده کمک‌های بشردوستانه، روزنامه‌نگاران و بازرسان به غزه رای صادر می‌کند.

خبرگزاری میزان – دیوان دادگستری بین‌المللی روز جمعه (۴ خرداد) در مورد درخواست آفریقای جنوبی برای دستور توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح رای خواهد داد.

هفته گذشته، آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری، که به عنوان دادگاه جهانی نیز شناخته می‌شود، درخواست کرده بود که دستور توقف حمله رژیم صهیونیستی به غزه و به‌ویژه در رفح، برای تضمین بقای مردم فلسطین را صادر کند.

درخواست برای چنین اقدام اضطراری بخشی از پرونده بزرگ‌تری است که از سوی آفریقای جنوبی به این دادگاه مستقر در لاهه ارائه شده و رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی متهم می‌کند.

رژیم صهیونیستی استدلال آفریقای جنوبی را درباره نقض کنوانسیون نسل‎‌کشی ۱۹۴۸ را رد کرد و مدعی شد که این موضوع جنایت نسل‌کشی را به سخره می‌گیرد.

دیوان لاهه پیشتر درخواست رژیم صهیونیستی را برای کنار گذاشتن این پرونده رد کرده و به این رژیم دستور داده تا از اقدام‌ها برای نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها جلوگیری کند.

آفریقای جنوبی خواستار اقدام‌های اضطراری بیشتر برای حفاظت از رفح شد، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‎اند، شده است.

 این کشور همچنین از هیئت دائمی قضات لاهه خواست تا به رژیم صهیونیستی دستور دهند که اجازه دسترسی بلامانع به غزه را برای مقامات سازمان ملل، سازمان‌های ارائه دهنده کمک‌های بشردوستانه، روزنامه‌نگاران و بازرسان فراهم کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *