دیدار معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با رئیس دادگاه عالی ازبکستان

8:27 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۷۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دیدار معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با رئیس دادگاه عالی ازبکستان
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار با رئیس دادگاه عالی ازبکستان گفت که آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان اهمیت خاصی را برای توسعه روابط با کشورهای همسایه قائل بودند.

خبرگزاری میزان - کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، که به نمایندگی از طرف حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، برای شرکت در نوزدهمین اجلاس رؤسای نظام‌های قضایی کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به تاشکند ازبکستان سفر کرده است، با بختیار اسلاموف، رئیس دادگاه عالی ازبکستان و رئیس اجلاس، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، طرف ازبکستانی شهادت غم‌انگیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و همراهان ایشان را به هیئت ایرانی تسلیت گفت.

غریب‌آبادی نیز در این دیدار با اشاره به پیام‌های تسلیت مقامات مختلف ازبکستان و حضور رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرای این کشور در سفارت ایران در تاشکند و همچنین عزیمت رئیس مجلس و وزیر خارجه ازبکستان به ایران برای ادای احترام به رئیس‌جمهور فقید و همراهان شهیدشان، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان اهمیت خاصی را برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های مناطق پیرامونی ایران و همچنین توسعه و تقویت سازمان همکاری شانگهای قائل بودند.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و سازنده برگزار شد، طرفین در مورد جهت‌گیری‌های آینده برای گسترش همکاری‌های عملی بین نظام‌های قضایی دو کشور و همچنین توسعه بیشتر روابط گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه، اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان، کیایی، هماهنگ کننده ملی ایران در سازمان شانگهای و رشیدی، دادیار دادسرای دیوان‌عالی و مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی حقوقی قضایی قوه قضاییه نیز در این دیدار حضور داشتند.

پیش از آغاز این دیدار، آیاتی چند از کلام‌الله مجید برای شادی ارواح طیبه شهدای اخیر اهل خدمت تلاوت شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *