جزئیات دومین جلسه دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی

15:54 - 28 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۷۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
جزئیات دومین جلسه دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی
نمایندگان رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه ادعا‌های بی‌اساسی را مطرح کرده و ضمن اتهام‌زنی به آفریقای جنوبی، نسل‌کشی در نوار غزه را تکذیب کردند.

خبرگزاری میزان - دومین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت برگزار شد؛ براساس آنچه که پیش‌بینی می‌شد، رژیم صهیونیستی از این جلسه برای طرح ادعا‌ها و دروغ‌پراکنی خود استفاده کرد.

گیلاد نوام، معاون دادستان کل رژیم صهیونیستی در امور بین‌الملل، مدعی شد که این رژیم تنها در حال جنگ با حماس بوده و نسل‌کشی را رد کرد.

نوام آفریقای جنوبی را به داشتن انگیزه باطنی برای اصرار به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از رفح متهم کرد. 

تامار کاپلان تورگمان، معاون اصلی مشاور حقوقی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم به‌عنوان دومین نماینده این رژیم در جایگاه حاضر شده و طی ادعایی بسته شدن ۲ گذرگاه اصلی جنوب غزه (گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم) را تکذیب کرد.

تورگمن ادعای همیشگی صهیونیست‌ها را تکرار کرده و گفت که این رژیم تنها از خود در برابر حماس دفاع می‌کند.

نماینده رژیم صهیونیستی آفریقای جنوبی را به تحریف اظهارات سران این رژیم برای نشان دادن قصد نسل‌کشی متهم کرد. او مدعی شد: به‌سادگی مشخص است که نسل‌کشی وجود ندارد.

نماینده آفریقای جنوبی روز گذشته پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت در دادگاه لاهه گفت که این کشور برای جلوگیری از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه مجبور شده که به دادگاه بازگردد.

وی با بیان اینکه نسل‌کشی در غزه ادامه دارد، اظهار کرده بود: شواهد فراوان و روشنی از قصد اسرائیل برای نسل‌کشی در غزه وجود دارد.

مقام آفریقای جنوبی با اشاره به این‌که دستور‌های قبلی دادگاه لاهه مانع از ارتکاب نسل‌کشی این رژیم در غزه نشد، بیان کرد: آنچه اکنون در رفح می‌گذرد نشان‌دهنده آخرین گام اسرائیل برای نابودی غزه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه دادگاه لاهه

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
0
0
دادگاه لاهه استقلال ندارد. تحت تاثیر لابی صهیونیسم نازی و نفوذ آمریکایی هاست.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *