جهاد اسلامی: آمریکا مسئول جنایت‌ها در غزه است

20:35 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۷۱۲
جهاد اسلامی: آمریکا مسئول جنایت‌ها در غزه است
جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای پس از اشغال مجدد گذرگاه رفح آمریکا را مسئول تمام جنایت‌ها دانست و از سکوت برخی کشور‌های عربی به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - طبق‌ گزارش فلسطین الیوم، جهاد اسلامی پس از اشغال مجدد گذرگاه رفح و جلوگیری از ورود هرگونه کمک بشردوستانه به این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی، آمریکا را مسئول تمام جنایت‌ها دانست و از سکوت برخی کشور‌های عربی نیز به شدت انتقاد کرد.

جهاد اسلامی در بیانیه خود تاکید کرد که به دلیل حمایت سیاسی، مالی و نظامی آمریکا از ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، واشنگتن را در زمینه جنایت‌های رژیم اشغالگر در این منطقه مسئول می‌داند.

در این بیانیه آمده است که با وجود اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که با هدف فریب افکار عمومی و رای‌دهندگان مخالف جنگ در این کشور، واقعیت‌ها و رویداد‌ها نشانه آن است که تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه با حمایت دولت آمریکا و وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) انجام می‌شود.

این جنبش فلسطینی در ادامه ضمن محکوم کردن سکوت مشکوک کشور‌های عربی تاکید کرد که طبق آنچه در اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افشا شده است، سکوت یاد شده در برخی موارد به مرحله شراکت رسیده است؛ نیرو‌های مقاومت بر این امر اطمینان دارند که دشمن صهیونیستی و حامیان و شرکایش هدفی جز ریختن هرچه بیشتر خون ملت فلسطین ندارند؛ بنابراین فارغ از هزینه‌ها، به جنگ و رویارویی با اشغالگران ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر جنبش حماس نیز در واکنش به تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه، اعلام کرد که این رژیم بر تداوم جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین پافشاری می‌کند و آمریکا به دلیل حمایت از آن، مسئول این جنایت‌ها است.

در بیانیه‌ جنبش حماس تاکید شده است که ارتش رژیم اشغالگر همزمان با ادامه عملیات چند روزه در شهر رفح، هجوم و جنایت‌ها در محله الزیتون، از آغاز عملیات نظامی در جبالیا خبر داد و به شهروندان ساکن این منطقه هشدار داد که آن را تخلیه کنند؛ این اقدام تاییدی بر اصرار کابینه تروریستی صهیونیستی بر ادامه جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه از طریق بمباران، کشتار، آوارگی و ادامه تخریب ساختار‌های غیرنظامی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *