رایزنی وزیر خارجه امارات با باقری

11:09 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۷۹۴
رایزنی وزیر خارجه امارات با باقری
وزیر خارجه امارات در جریان سفر به ایران ضمن شرکت در آیین بزرگداشت بین‌المللی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید، با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - شیخ عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان، وزیر خارجه امارات، ضمن حضور در آیین بزرگداشت بین‌المللی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید و ادای احترام به پیکر مطهر آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان و قرائت فاتحه، با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه امارات با ابلاغ پیام‌های تسلیت و همدردی شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس و شیخ محمد بن‌راشد آل‌مکتوم، معاون رئیس و نخست وزیر این کشور به مقامات عالی‌رتبه، دولت و مردم ایران، سفر خود را به ایران در این شرایط سخت برای ابراز عمق دوستی و همبستگی و تاکید بر روابط برادرانه بین دو کشور و ملت دانست.

باقری نیز در این دیدار از پیام‌ها و اظهار نظرهای محبت‌آمیز مقامات عالی‌رتبه امارات تشکر و تاکید کرد: همدلی و همراهی در بزنگاه‌های سخت، سرمایه ارزشمندی برای همکاری به منظور بهره‌برداری مشترک از  فرصت‌ها و مقابله هماهنگ با تهدید‌ها و چالش‌هایی است که صلح، ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به نگاه راهبردی آیت‌الله رئیسی به سیاست خارجی، سیاست همسایگی را رویکرد هوشمندانه رئیس‌جمهور شهید دانست و تصریح کرد: با تایید این سیاست از سوی رهبر انقلاب اسلامی باید تاکید کرد تنش‌زدایی از مناسبات با همسایگان سیاست قطعی و راهبردی نظام جمهوری اسلامی و راهبرد کارآمد برای همکاری منطقه‌ای است که قطعا استمرار خواهد یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *