انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ تاریخ مناظره‌های ترامپ و بایدن مشخص شد

13:46 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۴۹
انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ تاریخ مناظره‌های ترامپ و بایدن مشخص شد
نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت میان ۲ نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داغ بوده و همچنین اعلام شده که ترامپ و بایدن طی ۲ مناظره در تیر و شهریور مقابل هم قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور توافق کردند که ۲ مناظره انتخاباتی را برگزار کنند.

براساس توافق انجام شده، نخستین مناظره در ۲۷ ژوئن (۷ تیر) به میزبانی سی‌ان‌ان و دومین مناظره در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) به میزبانی ای‌بی‌سی نیوز برگزار خواهد شد.

توافق سریع در مورد جدول زمانی به‌دنبال اطلاعیه دموکرات‌ها مبنی بر شرکت نکردن در مناظر‌ه‌های ریاست‌جمهوری پاییز اعلام شد. در عوض، کارزار انتخاباتی بایدن پیشنهاد داد که رسانه‌ها به‌طور مستقیم مناظره‌ها بین نامزد‌های احتمالی دموکرات و جمهوری‌خواه را سازماندهی کنند.

بایدن چند ساعت پس از اعلام موافقت با برگزاری مناظره‌ها گفت که دعوت سی‌ان‌ان را پذیرفته است و اضافه کرد: ترامپ، حال نوبت تو است.

ترامپ که تاکید کرده بود در هر زمان و هر مکان با بایدن مناظره خواهد کرد، در رسانه اجتماعی خود گفت که او نیز در مناظره شرکت می‌کند و اضافه کرد: بیایید برای مبارزه آماده شویم. 
۲ نامزد بلافاصله پس از آن با برگزاری دومین مناظره در ای‌بی‌سی نیوز موافقت کردند.

بایدن در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: ترامپ می‌گوید که حمل‌ونقلش را خودش ترتیب می‌دهد. من هم هواپیمای خود را می‌آورم. من قصد دارم برای ۴ سال دیگر ریاست‌جمهوری را حفظ کنم.

پیشتازی اندک ترامپ در نظرسنجی‌ها

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی فاکس نیوز نشان می‌دهد که رقابت میان ۲ نامزد اصلی انتخابات آمریکا بسیار تنگاتنگ است.

براساس این نظرسنجی، در صورت رقابت مجدد میان ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ ۴۹ و جو بایدن ۴۸ درصد آرا را به‌دست خواهند آورد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات با حضور همه ۵ نامزد احتمالی، ترامپ ۴۳ درصد، جو بایدن ۴۰ درصد، رابرت اف کندی ۱۱ درصد و جیل و استین و کورنل وست هرکدام ۲ درصد آرا را کسب خواهند کرد.

مقام اطلاعاتی آمریکا: انتخابات با تهدید‌های ناشی از توسعه هوش مصنوعی روبرو است

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به قانونگذاران این کشور گفت: انتخابات آمریکا بیش از هر زمان دیگری با تهدید‌های بازیگران خارجی روبرو بوده که با پیشرفت‌های سریع در هوش مصنوعی امکان‌پذیر شده است.

آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در جلسه استماع درباره خطرهای انتخابات ۲۰۲۴ به کمیته اطلاعات سنا گفت: مقام‌های فدرال، ایالتی و محلی که مسئول حفاظت از یکپارچگی انتخابات هستند، با چشم‌انداز تهدید متنوع و پیچیده روبرو هستند. 

او همچنین گفت که دولت فدرال هرگز آمادگی بهتری برای محافظت از انتخابات نداشته است.

هاینز همچنین گفت که پیدایش فناوری‌های جدید هوش مصنوعی که می‌توانند دیپ‌فیک‌های واقع‌گرایانه را با هدف قرار دادن نامزد‌ها و شرکت‌های تجاری ایجاد کنند، عملیات نفوذ پیچیده‌تری را در مقیاس بزرگ‌تر امکان‌پذیر می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *