رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از مجتمع شماره ۲ شورای حل اختلاف در مرکز استان بازدید کرد

9:15 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۸۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از مجتمع شماره ۲ شورای حل اختلاف در مرکز استان بازدید کرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از مجتمع شماره ۲ شورای حل اختلاف در مرکز استان بازدید و با مراجعین گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان-حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده رئیس کل دادگستری استان از مجتمع شماره دو شورای حل اختلاف در مرکز استان بطور سرزده بازدید و ضمن بررسی و ارزیابی شاخص‌های عملکردی، از اعضا و کارکنان شعب برتر این مجموعه که در حوزه صلح و سازش بهترین عملکرد را داشتند، تجلیل کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع شماره دو شورای حل اختلاف در مرکز استان، با قضات، اعضا و کارکنان این مجموعه نیز دیدار و گفتگو کرد و مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه و همچنین درخواست‌های مطروحه را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه بر ضرورت گسترش و تعمیق فرهنگ مصالحه در جامعه تأکید و از تلاش‌های شعب برتر، به ویژه زحمات اعضا و کارکنان شعبه ۴ شورای حل اختلاف این مجتمع که در راستای اصلاح ذات البین عملکرد قابل قبول داشتند تجلیل و قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده همچنین در دیدار با تنی چند از مراجعین ضمن استماع خواسته‌ها و بررسی مشکلات قضایی مطروحه از سوی آنان در راستای تسریع و تسهیل در حصول نتیجه و تداوم روند پیگیری‌های لازم دستور‌های مقتضی صادر کرد.

وی با تأکید مضاعف بر سعه صدر، خوشرویی و حسن خلق در رفتار با ارباب رجوع، حفظ کرامت مراجعین را یک اصل مهم و اساسی طی مناسبات اداری و قضایی برشمرد و اظهار کرد: انتظار ما این است که خدمت صادقانه و خالصانه توأم با رفتار مهربانانه در تمامی مجموعه‌های قضایی از جمله شورا‌های حل اختلاف، در محور فعالیت‌ها و عملکرد‌ها قرار گیرد و مطالبات قانونی شهروندان طی تمامی مراحل دادرسی تا حصول نتیجه پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با ملاحظه تعدادی از پرونده‌های جریانی و مختومه و نیز اجرای احکام در مجتمع یاد شده، ضمن صدور دستور‌های مقتضی، نکات و بایسته‌های لازم را نیز حسب مورد یادآور شد.

پیگیری وصول نیم عشر‌های دولتی در پرونده‌های اجرای احکام، ساماندهی وضعیت پرونده‌های بایگانی راکد، نظارت بهتر و بیشتر بر روند عملیات اجرایی به طور خاص در پرونده‌های زندانی دار، اهتمام جدی در حصول سازش بعنوان نخستین اولویت و تسریع در تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌ها از جمله مهمترین موضوعات مورد تأکید رئیس کل دادگستری استان بود.

بازدید از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نیز دفتر دیوان عدالت اداری و بعلاوه برخی شعب مجتمع قضایی شهید بهشتی و در ادامه دیدار و گفت‌وگو با رئیس دادگستری بجنورد از دیگر برنامه‌های حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده در جریان این بازدید به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *