۸ زندانی دارای محکومیت‌های مالی و جرایم غیرعمد استان خراسان شمالی در آستانه شب یلدا آزاد شدند

14:07 - 30 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۴۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۸ زندانی دارای محکومیت‌های مالی و جرایم غیرعمد استان خراسان شمالی در آستانه شب یلدا آزاد شدند
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی ۸ زندانی دارای محکومیت‌های مالی و مرتکب جرایم غیر عمد خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ده میلیون ریال (شامل مواد غذایی و میوه) به خانواده‌های زندانیان در آستانه شب یلدا به منابع تأمین کمک‌های مالی جهت رهایی این تعداد از مددجویان از حبس گفت: در نتیجه أخذ رضایت شکات، کمک‌های ستاد دیه و خیرین و پذیرش اعسار این محکومین که مجموعا ۲۰ میلیارد ریال بدهی داشتند هم اکنون به یمن این رویداد پربرکت و خجسته، این ۸ نفر (شامل۷مرد و یک زن)، شب یلدا را در کنار خانواده‌های خود سپری خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده گفت: در حال حاضر ۱۰۰ مددجوی دارای محکومیت‌های مالی و مرتکب جرایم غیرعمد با ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی در زندان‌های استان چشم انتظار کمک‌های خیرین هستند.

وی گفت: بیشتر زندانیان مرتکب جرایم غیرعمدی و یا دارای محکومیت‌های مالی استان به علت عجز از پرداخت دیات ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی و محکومیت‌های مالی (غیرکلاهبرداری) و نیز به دلیل عدم استطاعت و ناتوانی مالی در پرداخت مهریه و نفقه موضوع دعاوی خانوادگی در زندان به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام بار‌ها تأکید شده که میزان مهریه باید معقول و متعارف باشد.

وی تصریح کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر و پاداش فراوان برخوردار است و ثواب آن نیز با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده ضمن اشاره به نقش مهم رسانه ملی در گسترش و تعمیق فرهنگ کمک به هم نوع و اشاعه خدمات خداپسندانه در ابعاد مختلف در جامعه، از کلیه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما بعنوان رسانه ملی خواست با تولید محتوای آموزشی از طریق تعامل راهگشا و سازنده و همکاری و همراهی حداکثری با دستگاه قضایی در این مسیر فرهنگ سازی و بیش از پیش زمینه‌های مشارکت مردم را در کار خداپسندانه و کمک به دیگران فراهم کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *