رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نسبت به مناسب‌سازی راه‌های برای سفر ایمن و کم خطر مسافران در فصل سرد دستور داد

16:22 - 28 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۱۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نسبت به مناسب‌سازی راه‌های برای سفر ایمن و کم خطر مسافران در فصل سرد دستور داد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت همکاری و هم افزایی دستگاه‌های ذی ربط در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافران زمستانی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-هفتمین نشست شورای استانی نظارت، پیگیری و کنترل وقایع و رویداد‌های مهم استان خراسان شمالی در سال جاری به ریاست حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به تقارن فصل سرما و احتمال بارش برف و لغزندگی جاده‌ها و متعاقبا بروز مشکلات عدیده برای شهروندان و مسافران، بر ضرورت نقش آفرینی بهتر و بیشتر دستگاه‌های ذی ربط و خدمات رسان جهت حضور میدانی و انجام اقدامات لازم با اولویت اتخاذ تدابیر بازدارنده و پیشگیرانه در این راستا تأکید کرد.

وی گفت: در طول سال مسافران زیادی مقاصد متعددی را بعنوان هدف سفر‌های خود در فصول مختلف از جمله در فصل زمستان انتخاب می‌کنند و در این میان استان خراسان شمالی بعنوان باب الرضا می‌تواند میزبان موقت کسانی باشد که به مشهد مقدس سفر می‌کنند و یا از آنجا برمی گردند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در ادامه به غیراستاندارد و نامناسب بودن وضعیت جاده‌ها و اکثر محور‌های مواصلاتی در خراسان شمالی اشاره کرد و اظهار کرد: متأسفانه جاده‌ها و راه‌های استان به هیچ وجه دارای زیرساخت‌ها و استاندارد‌های لازم برای سفر و تردد مسافران نیست؛ مسئولان ذی ربط باید در این مورد بهتر برنامه ریزی کنند و حسب مورد اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را در راستای اصلاح این ساختار‌ها در نظر گیرند تا مسافران، وجود شرایط و امکانات مورد نیاز را برای تجربه یک سفر ایمن، کم خطر و مطمئن احساس کنند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: اگر مدیران و مسئولان ذی ربط در این راه هم افزایی و همکاری لازم را با همدیگر داشته باشند قطعا کار نتیجه خواهد داشت و هزینه‌های احتمالی نیز کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده از دستگاه‌های ذی ربط درخواست کرد تا موجبات ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم با مشارکت و همکاری سازنده و همه جانبه و تلاش و اهتمام جدی پیگیری شود.

وی رفع کمبود‌ها در مورد بهبود وضعیت کمی و کیفی تجهیزات و امکانات اولیه از قبیل ماشین آلات و ادوات سنگین مانند جرثقیل در مواقع بروز حوادث و سوانح جاده ای، نصب علائم هشدار دهنده در موارد مقتضی، تلاش در راستای کاهش آمار تصادفات منجر به فوت، ساماندهی وضعیت پرواز‌ها در فرودگاه بجنورد و پیگیری و رفع مشکل سد معابر توسط برخی اصناف را از مهمترین موضوعات مورد بحث در این جلسه عنوان و وظایف هر یک از دستگاه‌ها را در این خصوص متذکر و یادآور شد.

سیدجواد ایلالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی نیز گفت: دادستان به عنوان مدعی العموم حافظ جان و مال مردم است و در مسیر صیانت از حقوق عامه، مطالبات عمومی را از مجاری مختلف پیگیری خواهد کرد.

سیدجواد ایلالی اظهار کرد: در این فصل سرد باید تمام مدیران و مسئولان بویژه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت گاز در راستای ارائه خدمات به شهروندان و مسافران بیشتر تلاش کنند.

وی تأکید کرد:مدعی العموم با کسانی که در راستای ایفای وظایف قانونی خود مرتکب قصور یا تقصیر و یا ترک فعل شوند بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *